Airbus Innovation zaprezentował w Berlinie samolot E-Fan



W Berlinie Airbus Innovation zaprezentował samolot E-Fan, demonstrator technologii jaka będzie wykorzystana w elektrycznych samolotach Airbusa. Jest to dwumiejscowy samolot z miejscami w układzie tandem. Zespół napędowy stanowią dwa silniki elektryczne o mocy 30 kW każdy, napędzające dwa tunelowane śmiga umieszczone na kadłubie za skrzydłem. E-Fan został oblatany w marcu br. Od tamtego czasu wylatał już 15 h. Energię do silników dostarczają akumulatory litowo jonowo polimerowe o napięciu 250 V i masie 127 kg zabudowane w skrzydłach. Airbus nie podaje, jaką mają one pojemność.
Masa startowa elektrycznego Airbusa wynosi 580 kg, z czego 50 kg to aparatura pomiarowa do prób w locie.
Rozwiązania opracowane na bazie prób E-Fana będą zastosowane w dwóch samolotach przewidzianych do produkcji seryjnej. Będą to dwumiejscowy E-Fan 2.0 oraz czteromiejscowy E-Fan 4.0. E-Fan 2.0 ma być oblatany w 2017, a wersja 4.0 dwa lata później. Źródło: Altair, Foto: airbus group

Komentarze