Lotnisko Chopina przyjazne osobom niepełnosprawnym



Ponad 47 tys. osób niepełnosprawnych zostało obsłużonych w 2013 r. na Lotnisku Chopina. Warszawski port należy do europejskiej czołówki lotnisk przyjaznych osobom niepełnosprawnym. Każdy niepełnosprawny pasażer ma prawo bezpłatnie skorzystać na lotnisku z usługi, która polega na asyście wyszkolonego pracownika od wejścia do terminala aż po wejście na pokład samolotu lub w drugim kierunku, dla pasażerów przylatujących.
- W zeszłym roku obsłużyliśmy 47 394 pasażerów oczekujących od portu pomocy. To o 12 proc. więcej niż w 2012 r. Niepełnosprawni stanowili niespełna 0,5 proc. wszystkich pasażerów obsłużonych na Lotnisku Chopina – informuje  Michał Hofman, Szef Służby Obsługi Pasażerów na Lotnisku Chopina.
Do dyspozycji pasażerów PRM (z angielskiego Person with Reduced Mobility, czyli osoba o ograniczonej sprawności ruchowej) są dwa ambulifty (urządzenia umożliwiające wprowadzenie pasażera poruszającego się na wózku na pokład samolotu obsługiwanego bez rękawa), 35 wózków standardowych, oraz cztery wózki z napędem elektrycznym. Sprzęt jest nowoczesny i najwyższej jakości. Także personel obsługujący tę grupę pasażerów jest specjalnie dobierany i szkolony. Źródło: Lotnisko Chopina

Komentarze