Rekord świata kobiet wysokości lotu balonem na ogrzane powietrze

Alicia Hempleman-Adams (30) z Anglii, poleciała balonem na ogrzane powietrze (klasa AX-04: 600–900 m³) na wysokość 4604 m. Międzynarodowa Federacja Lotnicza (FAI) czeka na dane lotu, dzięki czemu wyczyn będzie ratyfikowany jako nowy rekord świata. Jeśli tak się stanie, zostanie pobity rekord świata kobiet, który w 2008 r. jest w posiadaniu Pauline Baker i wynosi 4272 m. Lot odbył się 7 lutego 2020 r. w Calgary w Kanadzie. Aby osiągnąć tę wysokość, Alicia Hempleman-Adams znajdowała się w powietrzu przez 1 h i 46 m i musiała wytrzymać temperatury do -30 stopni Celsjusza. Lotniczka podąża śladami ojca, Davida Hemplemana-Adamsa, słynnego poszukiwacza przygód i posiadacza 47 rekordów świata, w tym wysokości, czasu trwania i odległości. „Tam było dość przerażająco, nigdy nie czułem się tak zimno, a na takiej wysokości czujesz się bardzo samotna i trochę bezradna”, powiedziała. „Uwielbiam latać balonem i odkąd zdobyłam uprawnienia osiem lat temu wykonuję kilka lotów rocznie", dodała.Dorastałam w ciągu niesamowitych wyczynów mojego taty i on był ogromną inspiracją. Zaszczepił w nas wszystkich ducha przygód, co pomogło mi w życiu i karierze”. Balon Hempleman-Adams został zbudowany w zeszłym roku w Barcelonie z nowego rodzaju trwałego materiału dwuwarstwowego. Calgary został wybrany ze względu na niską temperaturę gruntu (około -20 stopni Celsjusza), która pomaga balonowi latać bardziej wydajnie, oraz ze względu na duże płaskie tereny, które są idealne do startów i lądowań. Źródło: fai.org

Komentarze