PC-24 z certyfikatem umożliwiającym operowanie z nieutwardzonych nawierzchni

Firma Pilatus uzyskała certyfikat dla modelu PC-24 umożliwiający wykonywanie lotów z trudnych nieutwardzonych nawierzchni, w tym m.in. lądowisk trawiastych, jak również z mokrej ziemi i śniegu. Firma zakończyła testy na suchym piasku i żwirze już w 2018 r. Były one wykonywane w ramach procesu certyfikacji wymaganego przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) i odbyły się w w Woodbridge w Anglii (na mokrych nawierzchniach), w Kunovicach w Czechach i Poitiers we Francji (na trawiastych pasach) i w Kuujjuaq w Kanadzie (na śniegu). ‟Nasz PC-24 udowodnił, że jest zdolny do wykonywania lotów w pełnym zakresie misji do których został zaprojektowany” - powiedział prezes Pilatus Oscar J. Schwenk. „Royal Flying Doctor Service z Australii i operatorzy z Ameryki Północnej i Afryki już regularnie korzystają z nieutwardzonych pasów startowych, co dowodzi, jak wyjątkowy jest PC-24”. Pilatus twierdzi, że PC-24 został opracowany właśnie specjalnie w tym celu. Samolot może wykonywać loty o zasięgu do 3,7 tys. km, latać z maksymalną prędkością przelotową wynoszącą 440 węzłów, posiada udźwig użyteczny w wysokości 1100 kg i może operować z pasów o długości 900 m. Odrzutowiec napędzany jest silnikami Williams FJ44-4A i może być pilotowany jednoosobowo. Na pokładzie znajduje się 11 miejsc pasażerskich.Źródło: AVweb

Komentarze