Boeing i Bell Textron przekazali US Navy (marynarce wojennej USA) pierwszy przemiennopłat CMV-22B Osprey

Przedstawiciele koncernów Boeing i Bell Textron przekazali US Navy (marynarce wojennej USA) pierwszy przemiennopłat CMV-22B Osprey. Uroczystość miała miejsce 7 lutego w zakładach Bella w Amarillo w Teksasie.Następnie CMV-22B trafił do Naval Air Station Patuxent River, gdzie personel eskadry doświadczalnej HX-21 przeprowadzi jego próby operacyjne. Do prób w Patuxent River użyte zostaną dwa przedseryjne przemiennopłaty. Prototyp CMV-22B po raz pierwszy wzbił się w powietrze w grudniu 2019. Statki powietrzne tego typu zastąpią w służbie samoloty C-2A Greyhound, używane do transportu zaopatrzenia, personelu, poczty i ładunków o wysokim priorytecie z lądu na lotniskowce, a także do przenoszenia ładunków z okrętów do baz ekspedycyjnych. US Navy zamierza używać CMV-22B do transportu silników Pratt & Whitney F135, stanowiących napęd wielozadaniowych samolotów bojowych F-35B/C Lightning II, używanych przez lotnictwo amerykańskiej marynarki i piechoty morskiej. Według danych producenta CMV-22B może przewieźć ładunek o masie 2722 kg na dystans 2130 km. Pierwsza eskadra operacyjna, Fleet Logistics Multi-Mission Squadron (VRM) 30, ma odebrać pierwsze CMV-22B tego lata. Przemiennopłaty będą stacjonowały w w Naval Air Station North Island w San Diego i Naval Air Station Norfolk. US Navy zamówiła 48 CMV-22B. (Altair)

Komentarze