Radni chcą przyjąć rezolucję w sprawie rozbudowy krakowskiego lotniska

Radni klubu "Przyjazny Kraków" chcą, by na najbliższej, środowej sesji Rady Miasta Krakowa przyjęto rezolucję popierającą rozbudowę portu lotniczego w Kraków-Balice. Chodzi o budowę pasa startowego m.in. z urządzeniami umożliwiającymi starty i lądowania samolotów w czasie niesprzyjającej pogody. Rezolucja jest skierowana do parlamentu i rządu. W projekcie znalazł się apel o podjęcie "wszelkich prawnie dopuszczalnych kroków i decyzji, by możliwie jak najszybciej rozpocząć rozbudowę lotniska". "Lotnisko jest oknem na świat naszego miasta"– mówił na briefingu prasowym przewodniczący klubu "Przyjazny Kraków" i wiceprzewodniczący Rady Miasta Krakowa Rafał Komarewicz. "W roku 2019 port lotniczy przyjął ponad 8 mln pasażerów. Została już rozbudowana hala przylotów i odlotów, teraz potrzebujemy nowego pasa startowego, który usprawni funkcjonowanie lotniska" – podkreślił. Jak zaznaczył, rezolucja jest wyrazem poparcia dla zarządu Kraków-Airport. "To nie jest rezolucja mówiąca o tym, że ktoś działa opieszale, ale że my jako radni popieramy plany rozbudowy lotniska" – podkreślił radny. Radny Łukasz Wantuch dodał, że rezolucja dotyczy także wyposażenia lotniska w nowoczesny system wspomagający lądowania samolotów w trudnych warunkach pogodowych – we mgle. Radni "Przyjaznego Krakowa" mają nadzieję, że także członkowie innych klubów poprą ich rezolucję. Kraków Airport jest drugim lotniskiem w Polsce pod względem liczby obsłużonych pasażerów i największym portem regionalnym. W ubiegłym roku przyjął ponad 8,4 mln pasażerów. Budowa nowego pasa startowego jest konieczna, by mógł się rozwijać. Jesienią 2019 r. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Kielcach wydała decyzję środowiskową dla budowy nowej drogi startowej w tzw. wariancie północnym, biegnącym prawie równolegle do istniejącego pasa z odchyleniem o około 4 stopnie. Od tej decyzji złożone zostały odwołania. Przeciw rozbudowie lotniska protestują też mieszkańcy okolicznych miejscowości. Nowy pas ma mieć 2,8 tys. metrów długości i 60 m szerokości, co pozwoli na wykonywanie lotów transatlantyckich. Koszt inwestycji jest szacowany na ok. 250 mln zł i ma zostać zrealizowana ze środków spółki zarządzającej lotniskiem.(PAP)

Komentarze