W Kazachstaniu powstanie montownia rosyjskich śmigłowców Mi-8AMT i Mi-171

17 stycznia w Astanie została podpisana umowa o powstaniu w Kazachstanie montowni rosyjskich śmigłowców Mi-8AMT i Mi-171. Zawarła ją państwowa NK Kazachstan inżiniring, Awiaremontnyj zawod No 405 i AO Wiertalioty Rossii. Wcześniej zasady współpracy omówili prezydent Kazachstanu, Nursułtan Nazarbajew, i Rosji, Władimir Putin. Montaż śmigłowców i ich dostosowanie do potrzeb odbiorców w Kazachstanie mają odbywać się w Zakładach remontowych nr 405 w Ałmatach. To przedsiębiorstwo, które ma największe doświadczenie we wsparciu eksploatacji śmigłowców w Kazachstanie. Dlatego przygotowanie go do realizacji nowych zadań nie będzie wymagać dużych inwestycji. Odbiorcami śmigłowców mają być zarówno przedsiębiorstwa państwowe, jak i prywatne. Do 2025 w Kazachstanie ma zostać zmontowanych 45 Mi-8/-17/-171. Przemysł lotniczo-zbrojeniowy Kazachstanu obejmuje 40 przedsiębiorstw. Zatrudniają one 9 tysięcy pracowników. W 2017 ich przychody wzrosły o 14% w stosunku do 2016 – do 80 mld tenge (800 mln PLN). Eksport uzbrojenia wzrósł w tym czasie dwa razy – do 16 mld tenge (160 mln PLN). (Altair)

Komentarze