Germania w tarapatach finansowych

20 milionów euro potrzebowała do 27 grudnia linia lotnicza Germania, żeby móc dalej działać. Wcześniejsze rozmowy z inwestorami nie przyniosły efektu, wczoraj pojawiła się szansa na ratunek Według portalu aerotelegraph.com niemiecka czarterowa linia lotnicza Germania potrzebuje 20 milionów euro, żeby dalej działać. Taką kwotę powinna była pozyskać do 27 grudnia zeszłego roku. Nie wiadomo, jakie rozwiązanie krótkoterminowe pozwoliło jej funkcjonować do dziś.8 stycznia tego roku przewoźnik poinformował, że analizuje różne możliwości finansowania, które pomogą mu utrzymać płynność finansową. „Chodzi o znalezienie odpowiedzi na podstawowe pytanie, w jaki sposób jako średniej wielkości firma możemy działać z sukcesem w środowisku zdominowanym przez przewoźników o strukturze działania zbliżonej do koncernowej" - pisze firma w oświadczeniu zamieszczonym na swojej stronie internetowej. Jednocześnie linia podkreśla, że obecna sytuacja nie wpływa na działalność operacyjną, a wszystkie loty odbywają się zgodnie z planem. Jak podaje portal FVW, właściciel Germanii Karsten Balke poinformował wczoraj w nocy pracowników, że pojawiły się pierwsze wiążące obietnice, dzięki którym płynność finansowa w najbliższej przyszłości ma być utrzymana. We wspomnianym oświadczeniu przewoźnik podkreśla, że w ostatnim czasie europejska branża lotnicza bardzo się zmienia, a zeszły rok był pełen wyzwań. Konkretnie chodzi o wzrost cen paliwa lotniczego, spadek wartości euro do dolara, opóźnienia w dostarczaniu samolotów czy usterki techniczne. Germania to niezależna linia lotnicza, działająca od ponad 30 lat. Obsługuje trasy krótkiego i średniego zasięgu z 18 lotnisk europejskich. Jego siatka liczy ponad 60 kierunków w Europie, Afryce Północnej i na Bliskim Wschodzie. Z usług przewoźnika korzystają ponad 4 miliony pasażerów rocznie, którzy - inaczej niż w większości linii czarterowych - w cenie biletu otrzymują przekąski, napoje i gazety. Germania działa na rynku przewozów regularnych, czarterowych i cargo. Wspólnie ze szwajcarską spółką Germania Flug i bułgarską Eagle ma 37 samolotów.Źródło: rp.pl

Komentarze