Branża lotnicza mocno dotknięta przez government shutdown w USA

Od 22 grudnia 2018 r. trwa w USA tzw. government shutdown. Rząd federalny USA częściowo nie funkcjonuje, a blisko 800 tys. pracowników federalnych zostało wysłanych na przymusowe urlopy. Powodem tego stanu rzeczy jest spór o finansowanie muru na granicy USA z Meksykiem między prezydentem USA Donaldem Trumpem i Republikanami, a Demokratami. Według informacji wysłanej do członków National Air Transportation Association (NATA), przemysł lotniczy jest jednym z sektorów najbardziej dotkniętych przez shutdown. Perturbacje z nim związane spowodowały zaprzestanie prac nad certyfikacją nowych samolotów, zawieszenie współpracy FAA z innymi krajami, brak możliwości rejestrowania niektórych typów statków powietrznych, wstrzymywanie wydawania zgód na komercyjne loty dronów, wydawania licencji mechanika lotniczego, a także wprowadzenia nowych technologii i zezwoleń na prace budowlane na lotniskach. Kontrolerzy ruchu lotniczego, uważani za "niezastąpionych" pracowników, wykonują swoje obowiązki, ale bez wynagrodzenia. 
Dodatkowo, shutdown powoduje jeszcze inne perturbacje. Niektóre z nich przedstawiamy poniżej:
  • dostawy samolotów Airbusa i Embraera zostały zakłócone, ponieważ pracownicy federalni, którzy muszą zatwierdzić wymagane dokumenty, nie pracują
  • liczni operatorzy napotkali problemy z uzyskaniem zezwoleń na lot ferry i specjalnych zezwoleń, mających wpływ na możliwość wykonywania operacji krajowych i międzynarodowych.
  • linie NetJets nie są w stanie dołączyć nowych samolotów do swoich operacji
  • FAA wstrzymało testy wiedzy i odbiory statków powietrznych co powoduje problemy z planowaniem i opóźnienia w niektórych organizacjach
  • firmy lotnicze nie są w stanie uzyskać wymaganych zezwoleń z Urzędu Celnego i Ochrony Granic (CBP).
  • wygasają kwalifikacje instruktorów centrów szkoleniowych, a w centrach posiadających symulatory lotu tworzą się zaległości w zakresie wznawiania kwalifikacji. To uniemożliwia organizacjom prowadzenie krytycznych działań szkoleniowych i ma poważne skutki ekonomiczne
  • Flight Safety International nie może przeprowadzać szkoleń i ma wiele zgłoszeń związanych z odwołanymi zajęciami szkoleniowymi
  • firmy prowadzące szkolenia dla pilotów wymagają regularnych zatwierdzeń od FAA na wydawanie certyfikatów. Ich brak może wstrzymać szkolenie pilotów i spowodować braki w załogach
  • w grudniu, na kilka dni przed shutdown, firma członkowska NATA (wraz z klientem z branży medycznej) przyjęła dostawę dwóch nowych samolotów CJ3 +. Podczas gdy prowadzone były prace nad dokumentacją, aby klient mógł przewozić chirurgów i narządy do przeszczepu, shutdown spowodował, że oba nowe samoloty, które stoją w hangarze, nie mogą latać, ponieważ nie mogą uzyskać zatwierdzenia. Shutdown uniemożliwia rozpoczęcie ich użytkowania w celu ratowanie życia 
Trwają negocjacje między prezydentem, a Kongresem.
Źródło: GA News

Komentarze