Air France mają przejąć załogi i samoloty od marki Joon

Air France mają przejąć samoloty i personel swojej marki adresowanej do millenialsów - Joon. Francuski przewoźnik 13 miesięcy po jej starcie poinformował o rozpoczęciu projektu badającego przyszłość marki Joon i integrację jej z Air France."(...) marka od samego początku była trudna do zrozumienia dla klientów, pracowników, rynków i inwestorów" - czytamy w komunikacie prasowym Air France. Joon reklamowano bowiem jako "markę modową, modny bar na dachu, kanał rozrywkowy i osobistego asystenta... a do tego linię lotniczą".Joon to pierwsza linia lotnicza adresowana wprost do młodych ludzi z pokolenia millenialsów. Jej nazwa nawiązuje do francuskiego przymiotnika "jeune", czyli "młody". Rozpoczęła działalność w grudniu 2017 r. z bazy na paryskim lotnisku Charlesa de Gaulle'a, będącego też hubem Air France. W siatce kilkunastu połączeń Joon znalazły się m.in. Berlin, Barcelona, Lizbona i Porto, Dubaj. Tania linia lotnicza dla millenialsów dysponuje czterema samolotami Airbus A340 i 13 Airbusami A320.Przewoźnik zauważa, że wprowadzenie kolejnej marki osłabiło siłę brandu Air France. "Dzięki integracji, Air France osiągnie wiele korzyści dzięki harmonizacji floty, marki i produktów" - czytamy. Do czasu zakończenia projektu badawczego, wszystkie już sprzedane i będące w sprzedaży loty zostaną zrealizowane przez Joon, później mają być przejęte przez Air France. (Bussinsider)

Komentarze