Samolot o rekordowych osiągach w barwach Singapore Airlines

Jeden z największych azjatyckich przewoźników lotniczych Singapore Airlines odebrały pierwszego Airbusa A350 XWB w wersji ULR. Pod tym skrótem kryje się maszyna o najdalszym zasięgu w historii lotnictwa pasażerskiego.Ponad 20 godzin lotu non-stop, 9700 mil morskich, 24 dodatkowe tony paliwa. To pierwszy z Airbusów A350 XWB ULR jaki odebrał azjatycki przewoźnik. Samolot pod koniec roku zacznie obsługiwać trasę z Singapuru do Nowego Jorku. Co ciekawe azjatycki przewoźnik w przeszłości realizował już to połączenie. Na początku obecnej dekady latały na nim specjalnie skonfigurowane Airbusy A340-500. Czterosilnikowa maszyna mogła przewieźć 100 pasażerów. Problemem w jej eksploatacji były wysokie ceny biletów (około 6 tys. dol.), a przede wszystkim bardzo duże zużycie paliwa. Efektem tego była niska opłacalność połączenia. Nowa maszyna jest znacznie oszczędniejsza, ma bowiem tylko dwa silniki. A przy tym może przewieźć 166 pasażerów. Warto podkreślić że to tylko jednak około połowy pasażerów, jakie mogą zabrać „normalne” A350-900. Wszystko przez specjalne fotele, które mają zapewnić maksimum komfortu na tak długi lot. Największą różnicą nowej, kosztującej ponad 300 mln dol. maszyny, są nieco inaczej zaprojektowane końcówki skrzydeł i większe, mogące pomieścić aż o 24 tony paliwa więcej zbiorniki. Zdaniem specjalistów A350-900 XWB ULR to wstęp do budowy wersji samolotu o jeszcze większym zasięgu, takim dzięki któremu maszyna mogłaby odbywać bezpośrednie loty pomiędzy Europą a lotniskami na wschodnim wybrzeżu Australii. (wnp.pl)

Komentarze