Rząd Grenlandii zamiera nabyć wszystkie udziały w towarzystwie Air Greenland

Rządy Danii i Grenlandii zawarły 10 września porozumienie, w którym postanowiono, że linie Air Greenland zmienią właściciela. Dotychczas rząd Grenlandii miał w nich 37,5% udziałów. Pozostałe akcje należały do grupy SAS (37,5%) i rządu w Kopenhadze 25%). Warunkiem sfinalizowania transakcji jest uzyskanie przez obie strony satysfakcjonujących umów w szeregu spraw, w tym wyceny akcji. Ponadto nabycie udziałów będących własnością państwa duńskiego jest uwarunkowane uzyskaniem niezbędnych zezwoleń od właściwych organów. Po wyżej wspomnianym porozumieniu politycznym, SAS i rząd Grenlandii ogłaszają również, że rząd Grenlandii rozważy zakup udziałów w Air Greenland należących do SAS. To potencjalne przejęcie podlegać będzie tym samym warunkom, jak opisane powyżej, i uzależnione jest od zgody zarządu grupy SAS. Air Greenland zostały założone 7 listopada 1960 jako Grønlandsfly, przez Scandinavian Airlines System (obecnie SAS) i duńską spółkę Kryolitselskabet Øresund, w celu zapewnienia transportu i logistyki dla czterech amerykańskich posterunków radiolokacyjnych na terenie Grenlandii. W 1962 akcje linii zostały przejęte przez Radę Prowincjonalną (obecnie rząd Grenlandii) i Departament Handlu Królewskiego Grenlandii. Air Greenland łączą Grenlandię z Kopenhagą, a także sezonowo z Keflavik i oferują regularne loty nawet do odległych osad w głębi wyspy. Flota linii składa się z 10 samolotów: jednego Airbusa A330-200 , jednego Boeinga 737-700, 7 Bombardierów Dash 8-200, jednego Beechcrafta Super King Aira 200 oraz 19 śmigłowców: pary Sikorsky S-61N, 8 Belli 212 i 9 Airbusów (Eurocopterów) AS350B3. (Altair)

Komentarze