Koncern Leonardo poinformował o zakończeniu integracji awioniki śmigłowca TH-119

Koncern Leonardo poinformował o zakończeniu integracji awioniki śmigłowca TH-119. Przeprowadzono już pierwsze uruchomienie urządzeń. Dostawcą nowego wyposażenia jest Genesys Aerosystems. TH-119 to wersja znanego wiropłata AW119Kx, oferowana do szkolenia pilotów US Navy. Awionika Genesys Aerosystems obejmuje 4 kolorowe wskaźniki wielofunkcyjne. Dzięki niej instruktor może prowadzić szkolenie w warunkach VFR (z widocznością) lub IFR (według wskazań przyrządów) zajmując dowolny fotel. Awionika przystosowana jest też do wykonywania lotów w okularowych wzmacniaczach obrazu (NVG). Dodatkowo w tylnej części kabiny zabudowany jest fotel, obracany o 180°, co umożliwia obserwację całej kabiny załogi. Konstrukcja podwozia TH-119 została wzmocniona, dzięki czemu jest bardziej odporna na twarde lądowania i ma większą trwałość użytkową. Pod kadłubem wiropłata można zabudować hak ładunkowy, pozwalający na szkolenie w wykonywaniu zadań transportowych, np. zaopatrzenia okrętów. Dodatkowy, opcjonalny piąty zbiornik paliwa zwiększa długotrwałość lotu do ponad 5 h. Instalacja paliwowa śmigłowca jest też przystosowana do napełniania zbiorników naftą, gdy silnik wciąż pracuje. Producent przewiduje, że oblot TH-119 z nową awioniką nastąpi w ciągu najbliższych tygodni. Uzyskanie Certyfikatu Typu FAA planowane jest w pierwszym kwartale przyszłego roku .

Komentarze