Linie europejskie mają za sobą trudne lato. Teraz zapewniają, że liczba lotów odwołanych i opóźnionych drastycznie zmalała.
Lufthansa i British Airways wykupiły całostronicowe ogłoszenia, w których przepraszały pasażerów. — Bardzo wszystkich przepraszam. Staramy się, żeby opóźnione i odwołane loty ograniczyć do minimum — mówił w sierpniu Carsten Spohr, prezes Grupy Lufthansa.
SAS przyznał, że 2 na każdych 100 pasażerów musiał zmienić podróży.
—Tak, mieliśmy kłopoty i nie zamierzam tego ukrywać — mówi prezes SAS,
Rickard Gustafson. Jako powody wymienia zbyt małą liczbę załóg, problemy
techniczne, strajki kontrolerów lotniczych oraz opóźnienie w dostawach
nowych Airbusów.
Za niedogodności pasażerów przeprasza też słoweńska Adria. „Prosimy
bardzo, nie przestańcie w nas wierzyć" — czytamy w ogłoszeniu w
słoweńskiej i niemieckiej prasie. Adria jest linią dowozową Lufthansy i
Austrian Airlines. Z kolei zdaniem przedstawicieli Ryanaira i easyJeta
opóźnienia i odwoływanie rejsów, to wina francuskich kontrolerów lotów
oraz pasażerów, którzy mają zbyt duży bagaż podręczny. Rzeczywiście może
być to dodatkowy powód ( oprócz strajków) w sytuacji, gdy obie linie
mają średnie wypełnienie samolotów powyżej 90 proc.
Także LOT ma za sobą najtrudniejszy okres, kiedy w czerwcu zmuszony
był do odwoływania rejsów, a co 6. z nich był spóźniony. Spowodowane
było to kłopotami z silnikami Rolls Royce, które ograniczyły możliwości
eksploatacji Dreaminerów i opóźnieniami w dostawie 6 Embraerów.W ciągu ostatnich 30 dni wskaźnik regularności połączeń LOTu wyniósł
99,3 proc. W tym samym okresie wskaźnik punktualności osiągnął ok. 72
proc. W porównaniu z czerwcem br. oznacza to poprawę o ponad 10 punktów
proc. i wedle dalszych prognoz, wyniki operacyjne będą rosły ponad
europejską średnią"- czytamy w komunikacie LOTu. — Wrzesień wygląda pod
tym względem jeszcze lepiej – mówi Adrian Kubicki, dyrektor biura
komunikacji korporacyjnej LOT-u. Dodaje, że ostatni tydzień operacji był
dotychczas najlepszym okresem od początku 2018 roku pod względem
regularności wykonywanych połączeń — z wynikiem sięgającym powyżej 99,5
proc.
We wrześniu LOT przewiduje osiągnięcie wyniku punktualności połączeń
na poziomie 75 proc., co powinno przekroczyć europejską średnią,
ponieważ ostatecznie Embraery już doleciały do Warszawy.
Polski przewoźnik ma dziś w swojej siatce 104 połączenia. W ubiegłym
tygodniu LOT ogłosił loty do Miami, które ruszą 1 czerwca 2019. W tym
roku do floty LOT-u zostaną włączone jeszcze m.in. cztery Embraery 190, a
do końca 2019r. cztery Boeingi 787-9 Dreamliner i osiem Boeingów 737
MAX 8.
Komentarze
Prześlij komentarz