China Southern Airlines będą kupować dużą ilość samolotów

Linie lotnicze China Southern Airlines planują ponad dwukrotnie zwiększyć rozmiar swojej floty i w 2013 roku mieć już około 2 tys. samolotów. Przewoźnik wciąż poszukuje rozwiązań na współpracę z tanimi przewoźnikami – poinformował prezes China Southern, Tan Wangeng. Na konferencji prasowej World Routes w Guangzhou, szef największego chińskiego przewoźnika poinformował, że chce także, aby linie uzyskały połączenie z Ameryką Południową w ciągu najbliższych trzech lat. – Do 2020 roku po świecie będzie podróżowało 200 mln turystów z Chin. Daje nam to wiele możliwości rozwoju – zwrócił uwagę prezes China Southern Airlines, Tan Wangeng. Co za tym idzie, linie lotnicze mają zamiar znacząco zwiększyć rozmiar swojej floty. – Do roku 2020 będziemy mieć w swojej flocie tysiąc samolotów, a do roku 2035 liczba ta wzrośnie do 2 tys. – poinformował szef przewoźnika. W zeszłym miesiącu China Southern Airlines podały, że pod koniec czerwca dysponowała flotą 786 samolotów pasażerskich i osobowych. Tylko w ubiegłym roku linie złożyły zamówienie na 38 samolotów Boeinga 777-300ER za około 5,6 mld dolarów. Zakup zostanie sfinansowany ze środków własnych linii i kredytów bankowych. Nowe samoloty pozwolą przewoźnikowi zrealizować strategię dwóch hubów – używanego obecnie w Guangzhou i w Pekinie. Nowy stołeczny port lotniczy ma zostać oddany do użytku w październiku 2019. Przewiduje się, że 80 proc. będą w nim generowały właśnie China Southern i inny krajowy przewoźnik – China Eastern. Ponadto, linie lotnicze mają obecnie szukać sposobów na sprostanie rosnącej liczbie przewoźników budżetowych, szczególnie w Chinach i Azji Południowo-Wschodniej, gdzie przewoźnicy konkurują o udział w rynku. – Wszystkie główne linie lotnicze potrzebują partnerów i szukamy możliwości stworzenia większej liczby wspólnych przedsięwzięć. Jeszcze nie próbowaliśmy kooperacji z tanimi przewoźnikami, ale zastanawiamy się, jak z nimi współpracować – podkreślił Tan Wangeng. Chińskie linie lotnicze, w tym główni rywale China Southern Airlines – Air China i China Eastern Airlines – dynamicznie rozszerzają swoją flotę i wprowadzają nowe trasy w odpowiedzi na rosnący popyt na podróże lotnicze na obszarze kraju. Mimo wszystko, zainteresowanie niektórymi trasami wciąż maleje, na korzyść silniejszej konkurencji. Przedstawiciele największych koncernów lotnicze już mogą zacierać ręce. Amerykański producent odrzutowców, Boeing Company, przewidział niedawno, że chińskie linie lotnicze w ciągu kolejnych dwóch dekad kupią 7,6 tys. nowych samolotów, o łącznej wartości 1,2 biliona dolarów.

Komentarze