Singapore Airlines stawiają na unowocześnioną flotę

Unowocześniony Airbus A380 w barwach Singapore Airlines będzie latał na trasie Zurych-Singapur. Maszyna będzie mogła pomieścić 471 pasażerów. W kabinie znajduje się sześć prywatnych apartamentów i 78 miejsc w klasie biznes na górnym pokładzie, a także 44 miejsc klasy premium i 343 klasy ekonomicznej na głównym pokładzie. Singapore Airlines używają także zmodernizowanych superjumbo na trasach Singapur-Australia oraz Singapur-Londyn. Linia chce mieć w swojej flocie 14 samolotów A380. Prace rozpoczną się pod koniec 2018 r. i będę prowadzone wspólnymi siłami linii i producenta. Proces zakończy się do 2020 roku. Rozwój nowych funkcji kabin i modernizacja istniejących 14 A380 będzie kosztować linię 850 milionów dolarów. Członek Star Alliance został pierwszym operatorem A380 w 2001 roku i jest drugim co do wielkości na świecie klientem posiadającym we flocie te maszyny. Pierwsze miejsce należy w tym przypadku do Emirates (100 A380). Tymczasem singapurski narodowy przewoźnik czeka na dostawę pierwszego Airbusa A350-900 ULR, która planowana jest na drugi kwartał 2018 roku. Maszyna odbyła swój pierwszy lot 23 kwietnia, rozpoczynając tym samym krótki program testów w powietrzu. W sumie Singapore Airlines zamówiły siedem samolotów dalekiego zasięgu typu A350-900. Przypomnijmy także, że linia była pierwszym odbiorcą największego Dreamlinera, czyli Boeinga 787-10. Transakcja z singapurskimi narodowymi liniami lotniczymi wyceniana jest na 13,8 mld dolarów (10,4 mld funtów) i obejmuje 19 samolotów Dreamliner 787-10 oraz 20 maszyn 777-9. Ceremonia przekazania maszyny miała miejsce w fabryce Boeinga w Karolinie Południowej, którą producent wykorzystuje do budowy odrzutowców z kompozytu węglowego. (Rynek Lotniczy)

Komentarze