Konsolidacja dwóch przewoźników z Singapuru

Przewoźnik regionalny Singapore Airlines (SIA), SilkAir, wprowadza program inwestycyjny w celu ulepszenia swoich produktów kabinowych w ramach wieloletniej inicjatywy, która ostatecznie doprowadzi do włączenia do SIA. Program obejmie inwestycje w wysokości ponad 100 mln USD w celu wyposażenia kabin samolotów w spółkach zależnych w nowe, rozkładane na płask fotele w klasie biznes, a także zabudowanie systemów rozrywki pokładowej w klasie biznes i klasie ekonomicznej. Zapewni to większą spójność produktów i usług w całej sieci SIA Group. Oczekuje się, że modernizacje kabin samolotów rozpoczną się w 2020, ze względu na czas potrzebny dostawcom foteli pasażerskich, w tym zakończenie procesów certyfikacyjnych. Połączenie nastąpi dopiero po wyposażeniu wystarczającej liczby samolotów w nowe produkty kabinowe. Szczegółowe informacje będą ogłaszane wraz z rozwojem programu i sfinalizowaniem terminów. Zgodnie z nieustającymi wysiłkami zmierzającymi do optymalizacji sieci Grupy SIA, pojawią się również transfery tras i samolotów pomiędzy różnymi liniami lotniczymi w portfolio. Singapore Airlines są już od roku w naszym trzyletnim programie transformacji, a najnowsze ogłoszenie jest znaczącym krokiem w kierunku zapewnienia większych możliwości rozwoju i przygotowania Grupy do bycia jeszcze silniejszą w przyszłości. Co ważne, będzie to pozytywnie wpływać na naszych klientów. To kolejny przykład dużych inwestycji, które podejmujemy, aby zapewnić, że nasze produkty i usługi nadal będą wiodły prym na krótkich, średnich i długich trasach – powiedział prezes SIA Goh Choon Phong. W roku finansowym 2017/2018 zysk operacyjny SilkAir spadł o 58 mln USD w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, ponieważ wyższe wydatki przewyższyły zyski z przychodów. Przychody ogółem wzrosły o 30 mln USD (+ 3,0%), na co wpłynął wzrost przewozów pasażerskich o 16,9%, częściowo zrekompensowany spadkiem rentowności o 11,5%. Wydatki wzrosły o 88 mln USD (+ 9,9%), głównie z powodu wyższych kosztów paliwa netto i kosztów zmiennych na paliwo, co można przypisać wzrostowi zdolności przewozowej o 12,7%. Współczynnik zapełnienia samolotów wzrósł o 2,6 pkt. proc. do 73,4%. Zyski SilkAir zmniejszyły się z 24 mln USD do 3 mln USD, ponieważ główne koszty operacyjne, takie jak koszty paliwa, obsługi, lądowania i parkowania, wzrosły szybciej niż zyski. Ruch pasażerski poprawił się o 12,8%. SilkAir jest regionalnym przewoźnikiem Singapore Airlines, posiadającym 11 Airbusów A320 i 22 Boeingi 737-800 i 737 MAX 8, których średni wiek to 4 lata i 7 miesięcy. Zarząd towarzystwa oczekuje, że trzy 737 MAX 8 dołącza do floty w 2018/19, podczas gdy jeden A320 i jeden A319 zostaną z niej wycofane. (Altair)

Komentarze

Popularne posty