PZL Mielec podpisał umowę z Armią Ekwadoru na dostawę samolotu M28

Firma Sikorsky/PZL Mielec podpisała umowę z Armią Ekwadoru na dostarczenie samolotu M28. Zaplanowany do oddania jeszcze w tym roku, wyprodukowany w PZL Mielec należących do Sikorsky, dwusilnikowy, turbośmigłowy samolot krótkiego startu i lądowania, znacznie zwiększy możliwości transportowe armii. – Unikalne możliwości i osiągi samolotu M28 idealnie nadają się do zróżnicowanego klimatu i terenu Ekwadoru – mówi Adam Schierholz, regionalny przedstawiciel Sikorsky w Ameryce Łacińskiej. – Dostarczamy Ekwadorowi sprawdzoną platformę, która pozwoli realizować szeroki zakres misji dla zapewnienia bezpieczeństwa narodowego. Dzięki możliwościom działania z dowolnego typu pasa startowego lub lądowisk niedostępnych dla innych samolotów, a także zdolnościom operowania w ekstremalnych warunkach środowiskowych bez zmniejszania ładowności, M28 oferuje ogromne możliwości – dodaje. Samolot M28 waży 7500 kg (16 500 funtów) i może być wyposażony w 19 miejsc pasażerskich, lub przewozić do 2300 kg (5000 funtów) ładunku, a także wykonywać misje spadochronowe dzięki tylnym drzwiom. – Ten mocny i wytrzymały samolot ma największą ładowność w swojej klasie, jest łatwy w utrzymaniu w terenie i często preferowany w stosunku do większych platform ze względu na elastyczność w działaniu i opłacalną wydajność – mówi Janusz Zakręcki, prezes zarządu, dyrektor naczelny PZL Mielec, który uczestniczył w ceremonii podpisania umowy w Quito. Po szkoleniu pilotów i mechaników, które zostanie zrealizowane w Polsce, załoga PZL Mielec przebazuje samolot przez Ocean Atlantycki do Shell Mera w Ekwadorze, przez Islandię, Grenlandię, Kanadę, Stany Zjednoczone i Amerykę Środkową. Ekwador jest pierwszym krajem Ameryki Łacińskiej, który nabył samolot M28 w wyniku ubiegłorocznej, dwumiesięcznej trasy demonstracyjnej w siedmiu krajach Karaibów i Ameryki Łacińskiej. W kwietniu 2017 r. pilotowany przez dwóch pilotów PZL Mielec, demonstracyjny samolot M28 wykonał lądowania na dwóch odległych lotniskach Ekwadoru – żwirowym pasie startowym o długości 600 m oraz żwirowo-trawiastym o długości 530 m - z 11 pasażerami na pokładzie. W związku z zeszłoroczną trasą promocyjną Sikorsky / PZL Mielec otrzymał zapytania ofertowe od kilkudziesięciu operatorów komercyjnych i wojskowych w Ameryce Łacińskiej. W większości dotyczą one zapotrzebowania na transport, zarówno pasażerów, jak i ładunków do nieprzygotowanych lądowisk na poziomie morza i na dużych wysokościach, niezależnie od tego, czy odbywają się w tym samym locie, czy osobno. (Rynek Lotniczy)

Komentarze