Diamond Aircraft poinformował o oblataniu samolotu DART-550

Austriacki Diamond Aircraft poinformował, że w maju oblatano nowy wariant samolotu DART – szkolno-akrobacyjny DART-550. Samolot wykonał w jego trakcie podstawowe manewry, a także kilka podejść do lądowania. Podczas oblotu piloci – Niko Daroussis i Ingmar Mayerbuch – sprawdzili działanie instalacji płatowcowych i podwozia przy różnych prędkościach oraz zademonstrowali zdolność krótkiego startu. DART-550 jest napędzany silnikiem turbinowym General Electric GE H75-100 o mocy 550 KM, z elektronicznym układem sterowania silnikiem i śmigłem (EEPC), poruszającym pięciołopatowe śmigło MT. Samolot wyposażony jest w fotele wyrzucanwe Martin Baker Mk16 i zintegrowaną awionikę Garmin G3000. Jego obliczeniowa prędkość maksymalna wynosi 457 km/h. Maksymalna masa do startu to 2400 kg, a masa samolotu pustego (w pełni wyposażonego) to 1600 kg. Obliczeniowa długotrwałość lotu przy prędkości przelotowej i maksymalnej masie do startu wynosi 8 h plus rezerwa. Jak podaje producent DART-550 będzie dostępny w różnych wariantach, różniących się mocą silnika, konfiguracją foteli i / lub awioniką, zależnie od potrzeb użytkowników. Zdaniem Markusa Fischera, dyrektora sprzedaży samolotów DART Diamond Aircraft wiedział od początku, że seria DART będzie czymś niezrównanym na rynku i wyeliminuje z niego samoloty szkolne starej generacji na bardzo długi czas. Austriacy zakładają, że w niedługim czasie DART-550 uzyska Certyfikat Typu EASA. Po raz pierwszy publicznie będzie go można zobaczyć podczas lipcowej wystawy Farnborough Airshow w W. Brytanii. (Altair)

Komentarze

Popularne posty