Włoski przewoźnik Meridiana zmienił nazwę na Air Italy

Włoski przewoźnik Meridiana zmienił nazwę na Air Italy. Ma przy tym ambicje, by stać się największą linią lotniczą w kraju i zdetronizować Alitalię. „Nowy” operator póki co jest przewoźnikiem numer 2 we Włoszech, ale do 2022 roku planuje czterokrotnie zwiększyć flotę. Przewoźnik będzie korzystać z dofinansowania menedżerów Qatar Airways. Qatar posiada tam 49 proc. udziałów, pozostałe 51 proc. należą do poprzedniego właściciela Meridiany, sardyńskiej firmy Alisarda. Air Italy początkowo będzie miała dwie bazy – Olbię na Sardynii oraz na mediolańskich lotnisku Malpensa. Następnie skoncentruje się na Rzymie. Od maja siatka połączeń zostanie powiększona o rejsy na trasie z Mediolanu do Rzymu, Neapolu, Palermo, Katanii oraz Lamezia Terme. Rejsy długodystansowe, które wystartują w czerwcu 2018, to loty z Mediolanu do Miami i Nowego Jorku, a od sierpnia 2018 także do Bangkoku. W 2019 Air Italy ma zacząć latać na trasach długodystansowych również z Rzymu. Zgodnie z planem do roku 2022 flota Air Italy powiększyć się czterokrotnie i będzie przewozić po 10 mln pasażerów rocznie. W ciągu najbliższych 4 lat do Air Italy przyleci 20 nowych Boeingów 737-MAX. Pierwszy z nich ma się pojawić już w marcu 2018. Kolejny etap rozwoju to włączenie do floty Dreamlinerów 787-8, i dzierżawa od Qatar Airways Airbusów 330-200. Poprzez rebranding Meridiany Qatar Airways chce wykorzystać słabą pozycję Alitalii, głównego przewoźnika we Włoszech, którego losy nie są jeszcze przesądzone. Kto kupi linie lotnicze, obsługujące Półwysep Apeniński? Wśród kandydatów zainteresowanych odkupieniem aktywów linii są: Ryanair, Hainan Airlines, Air China, Air France, easyJet czy Lufthansa. Ten ostatni przewoźnik zaproponował 250 mln euro za przejęcie części floty i 6 tys. załogi. Zgodnie z ustaleniami niemiecka linia chce zachować ok. 100 samolotów z liczącej 123 maszyny floty Alitalii. Lufthansa nie jest zainteresowana usługami naziemnymi i przejmie jedynie odchudzoną wersję Alitalii. Qatar Airways w zeszłym roku kupiły udziały w Meridianie. Katarski przewoźnik ma już zresztą silną pozycję we Włoszech, obsługując ponad 40 lotów tygodniowo ze swojej bazy w Dosze. (Rynek Lotniczy)

Komentarze