Star Alliance z platformą usług cyfrowych

Sojusz Star Alliance uruchomił Platformę Usług Cyfrowych (DSP). To pierwszy etap całościowego procesu doskonalenia usług cyfrowych i mobilnych, oferowanych pasażerom korzystającym z usług 28 linii lotniczych zrzeszonych w sieci Star Alliance. Platforma została opracowana i wdrożona wspólnie z Accenture, firmą świadczącą profesjonalne usługi na całym świecie, w ramach strategii sojuszu. Platforma DSP może być wykorzystywana do gromadzenia danych, dostarczanych przez poszczególne linie członkowskie lub osoby trzecie i udostępniania ich wszystkim członkom, w ten sposób umożliwiając im wbudowanie ich w aplikacje cyfrowe do obsługi klienta. Celem długofalowym jest umożliwienie klientom korzystanie ze strony internetowej lub aplikacji mobilnej któregokolwiek z przewoźników, aby uzyskać wszelkie niezbędne informacje, jakie mogą być im potrzebne do odbywania podróży którąkolwiek z linii zrzeszonych w Star Alliance. – Większość często latających pasażerów ma swoje „linie macierzyste” w naszej sieci i chętnie skorzystałaby z możliwości kontroli całości obsługi podróży za pomocą jednej aplikacji lub strony internetowej – mówi prezes Star Alliance, Jeffrey Goh. – W związku z tym pracujemy nad stworzeniem możliwości centralnych, z których mogłyby korzystać poszczególne linie zrzeszone w sojuszu – dodaje. Gdy dana oferta usług stanie się dostępna w ramach platformy DSP, linie członkowskie będą mogły we własnym zakresie zdecydować, czy i kiedy zechcą ją udostępnić klientom. Na przykład, wprowadzona 2 lutego funkcja związana z wyborem miejsca w samolocie umożliwia obecnie pasażerom linii United Airlines wybór miejsca w samolotach na lotach liniami Singapore Airlines, zarezerwowanych za pośrednictwem strony united.com lub aplikacji United App. W ten sposób klienci, którzy w ramach nabytego biletu mają możliwość wyboru miejsca bez dodatkowych opłat, mogą wybrać konkretne miejsce na pokładzie samolotu na etapie dokonywania rezerwacji na całą podróż liniami United Airlines oraz Singapore Airlines, a nie dopiero przy odprawie. Funkcja ta będzie stopniowo udostępniana we wszystkich liniach członkowskich sojuszu. Również linie Lufthansa korzystają z technologii DSP na potrzeby przekazywania pasażerom informacji na temat śledzenia bagażu w ramach podróży obejmujących loty innymi liniami Star Alliance. Dane są przekazywane przez Centrum bagażowe Star Alliance, które działa od końca 2016 roku. Zajmuje się ono gromadzeniem odpowiednich danych na temat bagażu pochodzących z różnych źródeł i udostępnia je wszystkim przewoźnikom sojuszu, którymi poleci pasażer. (Rynek Lotniczy)

Komentarze