Nowy Jork ma najbardziej zatłoczone i opóźnione porty lotnicze w kraju

John F. Kennedy International Airport
Nowy Jork ma najbardziej zatłoczone i opóźnione porty lotnicze w kraju, dlatego konieczna jest ich rozbudowa, by nadążyć za rosnącym ruchem i zapewnić pasażerom komfort podróży. Stąd plan modernizacji lotniska Stewart, kosztem 27 milionów dolarów. Inwestycja ma zostać ukończona do 2020 roku. Międzynarodowy Port Lotniczy Stewart przejdzie wkrótce gruntowną modernizację. Zarząd portu autoryzował w ubiegłym tygodniu plan dotyczący jego rozbudowy oraz zmiany nazwy. Projekt polega na powiększeniu terminalu o niemal 2000 m2. Dzięki temu możliwe będzie wydzielenie obszaru do obsługi podróżnych zza granicy. Do tej pory z problemem obsługi pasażerów zagranicznych radzono sobie za pomocą ruchomej ściany, ale to rozwiązanie tymczasowe, konieczne by poradzić sobie z rosnącym ruchem międzynarodowym. W czerwcu ubiegłego roku na nowojorskie lotnisko zaczął bowiem latać niskokosztowy przewoźnik Norwegian Air, który obsługuje stąd kilka europejskich tras. Docelowa data zakończenia projektu budowlanego to 2020 rok. Poza przebudową, plany dotyczą również zmiany nazwy lotniska. Port miałby też zyskać nowy człon New York International. Decyzję tą władze portu argumentują tym, iż z perspektywy podróżnych ważne jest, aby łatwo i szybko powiązać nazwę lotniska z regionem nowojorskim. W 2017 roku lotnisko Stewart Field obsłużyło prawie 450 tys. pasażerów. Dla porównania w 2016 roku było ich tu około 275 tys (przed kryzysem finansowym z 2008 roku port bliski był obsługi 1 mln pasażerów rocznie). Poza lotniskiem Stewart Nowy Jork obsługują też porty: Nowy Jork John F. Kennedy Internation (JFK), Nowy Jork La Guardia (LGA) oraz Nowy Jork Newark International (EWR). Łącznie odprawiają one ponad 111 milionów pasażerów rocznie, co daje miastu drugie miejsce na świecie, za Londynem. Bezpośrednie loty do Nowego Jorku oferowane są obecnie z lotnisk w Warszawie i Rzeszowie. Port Lotniczy Kraków posiada bezpośrednie połączenie lotnicze z Chicago. (Rynek Lotniczy)

Komentarze