Samoloty Grupy Lufthansa przewiozły 8,7 mln pasażerów

W styczniu br. przewoźnicy Grupy Lufthansa przewieźli 8,7 mln pasażerów tj. o 10,1% więcej, w porównaniu z tym samym miesiącem przed rokiem. Współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich spadł nieznacznie o 0,4 ppct do 75,6%. Oferowanie mierzone wskaźnikiem ASK było w styczniu wyższe o 8% rdr, popyt mierzony wskaźnikiem RPK wzrósł o 7,4% rdr. W styczniu 2018 przewozy cargo Grupy mierzone wskaźnikiem RTK były wyższe o 9,3% rdr, oferowanie wzrosło o 7,7% rdr. Współczynnik wykorzystania pojemności załadunkowej wzrósł o 0,9 ppct rdr. Przewoźnicy sieciowi Grupy Lufthansa, Lufthansa German Airlines, SWISS i Austrian Airlines przewieźli w styczniu br. 6,5 mln pasażerów, tj. o 5,4% więcej rdr. W porównaniu do poprzedniego roku, w styczniu br. oferowanie w ASK wzrosło o 5,4% rdr, ruch mierzony wskaźnikiem RPK był wyższy o 3,9% rdr. Współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich spadł o 1,1 ppct do 75,7%. W pierwszym miesiącu 2018, Lufthansa German Airlines przewiozły 4,5 mln pasażerów tj. o 5,7% więcej rdr. Oferowanie w ASK wzrosło o 6,1%, sprzedaże wzrosły o 4,8% rdr. Współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich spadł o 1 ppct do 76,6%. Przewoźnicy point-to-point – Eurowings (w tym Germanwings) i Brussels Airlines przewieźli w styczniu br. około 2,2 mln pasażerów, w tym 1,9 mln na trasach krótkiego zasięgu oraz 236,000 na połączeniach długodystansowych. Oznacza to wzrost o 27,3 w porównaniu z ub. rokiem. Oferowanie w styczniu br. było wyższe o 23,8% w stosunku do tego samego miesiąca ub.r., a sprzedaże wzrosły o 30,2% rdr. Współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich wzrósł o 3,6 ppct do 74,8%. Na rejsach krótkiego zasięgu, przewoźnicy point-to-point zwiększyli oferowanie w styczniu br. o 25%, sprzedaże wzrosły o 35,5%, co przyniosło 5,4% wzrost współczynnika wykorzystanie miejsc pasażerskich do poziomu 69,2%. Na trasach dalekiego zasięgu współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich wzrósł o 1,4 ppct do poziomu 82,8%. W tym samym czasie oferowanie wzrosło o 22,2%, a sprzedaże o 24,3% rdr. W styczniu 2018, przewoźnicy point-to-point przewieźli na połączeniach dalekiego zasięgu o 24,3% więcej pasażerów, rdr. PRTL.pl

Komentarze