Greckie linie Aegean Airlines są bliskie podjęcia decyzji o odnowie floty wąskokadłubowej, ponieważ przygotowują się do powiększenia floty do 75 samolotów do 2023.
Aegean, które w 2013 kupiły greckiego rywala Olympic Air, eksploatują obecnie 46 Airbusów A320 i 12 samolotów turbośmigłowych.
Podczas przemówienia wygłoszonego 7 lutego w Aviation Club UK w Londynie, dyrektor generalny Aegean Airlines, Dimitrios Gerogiannis potwierdził, że wkrótce zostanie podjęta decyzja w sprawie odnowienia floty. Pod uwagę będą brane samoloty A320neo i Boeingi 737 MAX.
Większość samolotów obecnej floty A320ceo, Aegean pozyskały w latach 2007-11, a ich leasing dobiega końca około 2023-24.
W ciągu najbliższych czterech do sześciu lat przewoźnik będzie kontynuował operacje na krótkich dystansach, odkładając plany wprowadzenia połączeń długodystansowych na bardziej odległą przyszłość.
W ramach pięcioletniego planu Aegean do 2023, grecki przewoźnik planuje powiększenie siatki połączeń z Aten o kolejnych 25 destynacji i wzrost liczby pasażerów z 13,2 mln do 16 milionów.
Poza operacjami do europejskich stolic, kóre Aegean w większości już obsługuje, przewoźnik rozważa dodanie do nich kolejnych częstotliwości oraz ekspansję do miast drugorzędnych.
Aegean rozpoczęły swoją działalność w 1999, a od 2006 skoncentrowały swoje operacje na trasach międzynarodowych. W tym czasie przetrwały silną konkurencję, prywatyzację linii Olympic oraz trwający 7 lat kryzys gospodarczy w Grecji, który obniżył krajowy PKB o 25%.
W 2013 Aegean Airlines przejęły linie Olympic, odnotowały pierwszy wysoki zysk i rozpoczęły program szybkiego wzrostu.
Od tego czasu Aegean podwoiły swoją flotę samolotów, podwoiły także swoje przychody i liczbą przewiezionych pasażerów. Dodatkowo czterokrotnie powiększyły swoją siatkę połączeń międzynarodowych.
W 2017 Aegean przewiozły 13,2 mln pasażerów oferując 71 destynacji międzynarodowych. Około 75% przychodów Aegean generują loty międzynarodowe, pozostałe 25% krajowe.
PRTL.pl
Komentarze
Prześlij komentarz