Czy An-38 będzie produkowany w Brazylii?



Ukraińska wytwórnia Antonow prowadzi rozmowy na temat uruchomienia produkcji samolotów An-38-100 w Brazylii. Miałyby one zastąpić przestarzałe Embraery Bandeirante. Według lokalnych mediów, trwają rozmowy na temat uruchomienia produkcji w Brazylii samolotów transportowych An-38-100. Prowadzi je wiceprezes Antonowa, Ołeksandr Kiwa. W grę wchodzi budowa wytwórni w Ilheus w stanie Bahia. Inwestycja miałaby pochłonąć równowartość miliard dolarów. Program zakłada wyprodukowanie 80 samolotów, które miałyby zastąpić przestarzałe Embraery EMB 110 Bandeirante. Te samoloty, dostarczane od 1973, stanowią obecnie trzon wojskowego lotnictwa transportowego.
An-38-100 to głęboka modyfikacja samolotu An-28. Masa jego ładunku użytecznego wynosi 2500 kg. Bardzo krótki rozbieg pozwala na użytkowanie samolotu z nieprzygotowanych, niewielkich lądowisk. W wersji dla Brazylii An-38 miałby być napędzany amerykańskimi silnikami Honeywell TPE331-14GR-801E. Źródło: Alatir

Komentarze