Przegląd prasy: „Podcięte skrzydła” Lufthansy



Katastrofa airbusa A320 tanich linii Germanwings, należących do Lufthansy, zadała bolesny cios flagowemu, niemieckiemu przewoźnikowi i może pokrzyżować ambitne plany restrukturyzacji koncernu. Prezes Carsten Spohr zapowiedział rozbudowę segmentu tanich lotów, by sprostać rosnącej konkurencji z Zatoki Perskiej. Jednak nie wszystkim podoba się radykalny plany oszczędnościowy. Jeszcze nie tak dawno niemiecka opinia publiczna z oburzeniem reagowała na roszczenia płacowe i emerytalne pilotów, zrzeszonych w związku zawodowym Cockpit. Uważano, że w obliczu rosnącej konkurencji na podniebnym rynku piloci powinni wykazać się większą solidarnością z macierzystą firmą i gotowością do zaciskania pasa. Czterodniowy strajk pilotów po raz kolejny sparaliżował funkcjonowanie Luftthansy. 
Obie strony konfliktu obrzucały się epitetami i ziejącymi nienawiścią mailami. Tak wyglądała sytuacja w Lufthansie do wtorku rano.
Potem wszystkich zelektryzowała wiadomość o rozbiciu w Alpach airbusa Germanwings, spółki zależnej Lufthansy. Źródło: Onet.pl/ süddeutsche zeitung

Komentarze