Zakończył się demontaż pierwszego A380 dostarczonego do linii lotniczych

Firma Tarmac Aerosave, która zajmuje się serwisowaniem, recyklingiem i składowaniem samolotów z siedzibą w Tarbes we Francji oraz w Teruel w Hiszpanii, poinformowała, że zakończyła demontaż A380 wcześniej należącego do Singapore Airlines. Prace przy drugim Superjumbo postępują zgodnie z planem. Spółka rozpoczęła demontaż A380 w styczniu 2019 r. po tym, jak właściciel samolotów, firma Dr Peters Group, nie znalazła chętnych na zakup lub wzięcie ich w leasing. Zdemontowany samolot, numer seryjny (MSN) 003, wcześniej zarejestrowany jako 9V-SKA, 15 października 2007 r. stał się pierwszym Superjumbo dostarczonym do komercyjnej linii lotniczej. Singapore Airlines użytkowały go przez dziesięć lat, zanim zwróciły do właściciela w listopadzie 2017 r. 5 czerwca 2018 r. grupa zadecydowała o losie obu samolotów (nr MSN 003 i MSN 005), po długich dyskusjach z kilkoma stronami, w tym British Airways, Hi Fly i Iran Air. Niestety żadna linia lotnicza nie była zainteresowana ich przejęciem w drodze sprzedaży lub dzierżawy. Fundusz inwestycyjny zamierza sprzedać komponenty A380, licząc na uzyskanie w ten sposób ok. 45 mln dolarów. Firma Tarmac podkreśla, że ponad 90% samolotów jest poddawanych recyklingowi, dzięki czemu na rynku wtórnym dostępnych jest mnóstwo części zamiennych.Źródło: AeroTime

Komentarze