Airbus przesunął certyfikację A330-800 na początek przyszłego roku

 
Airbus po cichu przesunął certyfikację A330-800 na początek przyszłego roku. To kolejna zła wiadomość dla najmniejszego wariantu A330neo, który m.in. boryka się z bardzo słabą sprzedaży mimo zapewnień Airbusa, że ten rok będzie lepszy dla A330-800neo. A330-800neo z brakiem nowych zamówień Minął już ponad rok od pierwszego lotu technicznego A330-800neo, a samolot nadal pozostaje bez cetryfikacji EASA. Guillaume Faury, prezes Airbusa, przemawiając podczas briefingu finansowego, powiedział, że certyfikacja typu A330-800 nastąpi dopiero na początku 2020 r. Warto dodać, że producent miał na celu utrzymanie samolotu na drodze do certyfikacji w drugiej połowie tego roku. Faury nie wyjaśnił przyczyn opóźnienia, chociaż gołym okiem widać, że popyt na A330-800 jest bardzo słaby. Do tej pory linie na całym świecie zamówiły tylko 14 sztuk najmniejszego z rodziny A330neo. Oprócz Garuda Indonesia, A330-800neo zamówiły dwie inne linie lotnicze: Kuwait Airways (8) oraz Uganda Airlines (2). Airbus liczy, że jeszcze w tym roku uda mu się sprzedać liniom około 30-40 maszyn A330-800neo, które mają zastępować stare A330-200. Tak się chyba jednak nie stanie. Następne miesiące będą sądne dla tej maszyny. Mimo tych niepewności produkcja A330neo w tym roku powoli rosła. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy Airbus dostarczył 13 A330neo, ale wskaźnik ten wzrósł w trzecim kwartale, osiągając łączną liczbę za dziewięć miesięcy - 26 maszyn. Airbus posiada zamówienia na 250 A330-900, z których 29 już zostało dostarczonych. A330neo – nowy szerokokadłubowy samolot w rodzinie Airbusa A330neo jest produkowany w dwóch wersjach A330-800neo oraz A330-900neo. Samoloty zmniejszą zużycie paliwa o ponad 14 proc. na jeden fotel w porównaniu z obecnymi A330, co uczyni je jednymi z najbardziej oszczędnych, średniego i dalekiego zasięgu samolotów szerokokadłubowych na rynku. A330neo jest wyposażony w najnowszej generacji silniki Rolls-Royce Trent 7000 o większej średnicy (112 cali). Skrzydła samolotu są wzorowane na A350, co spowodowało ich wydłużenie z 60,3 m do 64 m. Nowe maszyny w wersji -800 i -900 zabiorą od 10 do 20 pasażerów więcej, w typowej dwuklasowej konfiguracji, a ich zasięg wydłużony jest o 400 mil morskich (740 km). (Rynek Lotniczy)

Komentarze