Podczas zniżania kapitan A320 stracił przytomność

17 listopada, A320 należący do linii Batik Air (znaki rejestracyjne PK-LUF) wykonujący lot ID-6548 z Dżakarty do Kupang (Indonezja) ze 155 osobami na pokładzie, rozpoczął zniżanie do Kupang, gdy kapitan statku powietrznego zaczął narzekać na ból głowy, a następnie stwierdził, że czuje się osłabiony i niezdolny do skoncentrowania się na pilotowaniu. Następnie kapitan stracił przytomność. Dowództwo nas samolotem przejął pierwszy oficer, który nakazał personelowi kabinowemu zaopiekować się kapitanem, zgłosił do ATC sytuację emergency i kontynuował zniżanie do Kupang. Po lądowaniu samolot zatrzymał się na pasie startowym, gdzie FO wyłączył silniki. Służby ratunkowe od razu otoczyły samolot i po wejściu na pokład udzieliły pierwszej pomocy kapitanowi, a następnie zabrały go do lokalnego szpitala. Dla pasażerów powrotnego lotu został podstawiony inny A320 (znaki rejestracyjne PK-LZL) przebazowany z Surabaja, który wykonał następną rotację PK-LUF z opóźnieniem 6,5 godziny. Biorący w incydencie samolot pozostawał na ziemi przez około 18 godzin, a następnie został przebazowany do Surabaja, gdzie wrócił na siatkę połączeń przewoźnika. Indonezyjski KNKT wszczął dochodzenie mające wyjaśnić przyczyny tego zdarzenia. Więcej informacji na ten temat dostępnych jest na stronie www.avherald.com Źródło: avherald

Komentarze