Linia Lufthansa Cargo wycofała jednego ze swoich MD-11F

Linia Lufthansa Cargo wycofała w tym tygodniu jednego ze swoich MD-11F o rejestracji D-ALCN. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie fakt, że był to ostatni zbudowany na świecie McDonnell Douglad MD-11. Maszyna o rejestracji D-ALCN i numerze seryjnym MSN 48806/LN646 została wyprodukowana pod koniec 2000 r., a do niemieckiej linii cargo trafiła w styczniu 2001 r. Jako ciekawostkę warto dodać, że był ostatni wyprodukowany kultowy samolot MD-11 na świecie. Został wyprodukowany w zakładach McDonnell Douglasa (potem Boeinga) w Long Beach. Warto dodać, że ostatnio Lufthansa Cargo zamówiła kolejne dwa boeingi B777F, ponieważ chce przyspieszyć wycofanie pozostałych MD-11F. Przewoźnik informuje, że ostatnie zamówienie jest częścią programu modernizacji floty, w ramach którego wycofa swoich 10 MD-11F do końca 2020 r., cztery lata wcześniej niż planowano. Rada nadzorcza Lufthansa Group formalnie zatwierdziła zakup samolotów na początku listopada br. Nowe maszyny zostaną dostarczone przez producenta w 2020 r. i będą zbazowane na lotnisku we Frankfurcie. 10 MD-11F, które zostały w tym roku częściowo zastąpione przez boeingi B777F, zostanie wycofanych z floty do końca 2020 r. Obecnie flota Lufthansa Cargo składa się z 17 maszyn: siedmiu boeingów B777F oraz 10 MD-11F. Przewoźnik oczekuje na dostawę dwóch B777F. Oprócz własnej floty, Lufthansa Cargo może również wykorzystać pojemność czterech boeingów B777F obsługiwanych przez AeroLogic. Źródło: Rynek Lotniczy

Komentarze