Lufthansa Cargo zamówiła kolejne dwa Boeingi B777F

Lufthansa Cargo zamówiła kolejne dwa boeingi B777F, ponieważ chce przyspieszyć wycofanie pozostałych MD-11F. Przewoźnik informuje, że ostatnie zamówienie jest częścią programu modernizacji floty, w ramach którego wycofa swoich 10 MD-11F do końca 2020 r., cztery lata wcześniej niż planowano. Rada nadzorcza Lufthansa Group formalnie zatwierdziła zakup samolotów na początku listopada br. Nowe maszyny zostaną dostarczone przez producenta w 2020 r. i będą zbazowane na lotnisku we Frankfurcie. 10 MD-11F, które zostały w tym roku częściowo zastąpione przez boeingi B777F, zostanie wycofanych z floty do końca 2020 r. - Inwestujemy w maksymalną niezawodność i znacznie niższe emisje. Modernizacja naszej floty jest największym wkładem, jaki możemy wnieść w przyszłość w krótkim okresie. Łączymy odpowiedzialność za naszą firmę z odpowiedzialnością korporacyjną - powiedział Peter Gerber, dyrektor generalny i prezes zarządu Lufthansa Cargo. Lufthansa Cargo po raz pierwszy zaprezentowała kultowego i przyciągającego wzrok trzysilnikowego MD-11F w 1998 r. Ze względu na swoje zalety w zakresie wydajności, do końca 2005 r., zastąpiły one czterosilnikowe B747-200F. Następnie przyszedł czas na kolejne odmłodzenie floty. Samoloty MD-11F są zastępowane przez wydajniejsze boeingi 777F. Początkowo linia sądziła, że nowe B777F powiększą flotę. Jednak narastający kryzys strefy euro, przewozów cargo, a także wprowadzenie zakazu nocnych lotów na lotnisku we Frankfurcie przyczyniło się do zrewidowania tych planów. B777F mają zasięg ponad 9070 km i na pokład mogą zabrać 103 tony ładunku w porównaniu do 7320 km i 96 ton jakie może przewozić MD-11F. Dwusilnikowy Boeing B777F jest o około 20 proc. bardziej wydajny i emituje ponad 15 proc. mniej CO2 niż MD-11F. Ponadto B777F spełnia surowe wymagania w zakresie ochrony przed hałasem określone w załączniku 16 ICAO, tom I, rozdział 14. Obecnie flota Lufthansa Cargo składa się z 17 maszyn: siedmiu boeingów B777F oraz 10 MD-11F. Przewoźnik oczekuje na dostawę dwóch B777F. Oprócz własnej floty, Lufthansa Cargo może również wykorzystać pojemność czterech boeingów B777F obsługiwanych przez AeroLogic. Lufthansa Cargo sprzedaje także miejsce na pokładach Lufthansa German Airlines, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Eurowings i SunExpress. W sumie około połowa ładunku cargo jest przewożona w lukach bagażowych samolotów pasażerskich. (Rynek Lotniczy)

Komentarze