Mi-8AMT zostaną dostarczone Norylsk Avia

Podczas Międzynarodowego Salonu Lotniczego i Kosmicznego MAKS-2019 holding Wiertalioty Rossii, Gazprombank Leasing i Norylsk Avia (część grupy Nornikiel) podpisały umowę leasingu 10 śmigłowców wielozadaniowych Mi-8AMT. Wiropłaty zostaną wyprodukowane w zakładach w Ułan-Ude. Dostawy będą zrealizowane w latach 2020-2024. Po raz pierwszy podpisaliśmy umowę leasingu z Gazprombank Leasing i jesteśmy z tego powodu bardzo zadowoleni. Pierwsze dwa Mi-8AMT zostaną dostarczone do Norylska w marcu przyszłego roku. Mi-8AMT to wspaniałe śmigłowce, wyposażone w nowoczesną awionikę i doskonale nadają się do operowania w trudnych warunkach klimatycznych Dalekiej Północy, w tundrze Tajmyru i na wyspach Oceanu Arktycznego – powiedział dyrektor generalny holdingu Wiertalioty Rossii Andriej Boginskij. Norylsk Avia jest jedynym towarzystwem na Półwyspie Tajmyr dysponującym śmigłowcami, które jest w stanie zaspokoić potrzeby regionu w zakresie usług lotniczych. Dziś przewoźnik eksploatuje śmigłowce Mi-8, które są również używane do szybkiego reagowania w sytuacjach kryzysowych oraz lotów sanitarnych i transportu pasażerskiego mieszkańców Dalekiej Północy do odległych miejscowości. Nowe śmigłowce pozwolą na modernizację istniejącej floty śmigłowców Norylsk Avia, których średni wiek wynosi 32 lata – dodał wiceprezes grupy Nornikiel Dmitrij Prisztowow. Mi-8AMT jest napędzany silnikami TW3-117WM i ma zmodernizowaną przekładnię główną. Śmigłowiec może przewozić do 23 pasażerów i ładunki o masie do 4 t wewnątrz kabiny ładunkowej lub na zawiesiu zewnętrznym. Źródło: Altair

Komentarze