Norweski przewoźnik odebrał dwa pierwsze Boeingi 737 MAX 8

Norweskie niskokosztowe towarzystwo Norwegian odebrało w ubiegłym tygodniu dwa pierwsze samoloty wąskokadłubowe Boeing 737 MAX 8. To pierwsza europejska linia, która będzie eksploatować statki powietrzne tego typu. Odebrane przez Norwegian 737 MAX 8 (n-ry ser. MSN 42826 i 42830) są napędzane silnikami CFM International Leap-1B. Problemy z dyskami turbiny niskiego ciśnienia były powodem, dla którego ich dostawa dla Norwegian opóźniła się o niemal miesiąc. – Z entuzjazmem oczekiwaliśmy na dostawę naszych Boeingów 737 Max i cieszymy się, że dołączyły do naszej floty. Jesteśmy pierwszą europejską linią lotniczą użytkującą te nowe samoloty, a także jako pierwsza linia lotnicza na świecie będziemy latać nimi do Stanów Zjednoczonych i z powrotem. Te samoloty pozwolą nam otworzyć nowe, nieobsługiwane dotąd trasy i oferować zarówno Amerykanom i Europejczykom jeszcze bardziej przystępne loty transatlantyckie – powiedział Bjørn Kjos, dyrektor generalny Norwegian. – 737 MAX 8 to znaczący nabytek dla floty Norwegian, umożliwiający im rozpoczęcie następnego rozdziału w ich niesamowitej historii rozwoju tanich podróży dalekodystansowych. To ogromny zaszczyt, że linia tak innowacyjna, jak Norwegian, będzie pierwszym europejskim przewoźnikiem eksploatującym 737 MAX i jesteśmy pewni, że ten samolot będzie odgrywać kluczową rolę w jej dalszym sukcesie – powiedział Kevin McAllister, prezes i dyrektor generalny Boeing Commercial Airplanes. Należące do Norwegian Boeingi 737 MAX 8 (będące 5. i 6. egzemplarzem tego typu dostarczonym przez Boeinga) będą eksploatowane przez spółkę zależną Norwegian Air International na połączeniach transatlantyckich do Hartford, Newburgh Stewart i Providence z 6 portów w Europie – Edynburga, Belfastu, Bergen, Cork, Dublina i Shannon. Żaden z dotychczasowych użytkowników nie zdecydował się na wysłanie 737 MAX 8 na trasy dalekiego zasięgu. Malindo używa samolotów tego typu do obsługi połączenia Kuala Lumpur-Singapur, a Lion Air zamierza latać z Chin do Indonezji. Norwegian są 6. co wielkości przewoźnikiem niskokosztowym na świecie. Ich siatka połączeń obejmuje ponad 500 tras do ponad 150 portów w Europie, Afryce Pn., Bliskim Wschodzie, Tajlandii, Karaibach i USA. Ich flota składa się ze 112 Boeingów 737-800, 8 Dreamlinerów 787-8 i trzech 787-9. Towarzystwo oczekuje jeszcze na dostawę 30 Airbusów A321LR, 108 Boeingów 737 MAX 8 i 19 Dreamlinerów 787-9. W br. Norwegian odbierze jeszcze 4 737 MAX 8, a w 2018 – kolejne 14. Źródło: Altair

Komentarze