Terminal cargo otwarto na lotnisku w Jasionce k. Rzeszowa

W Jasionce k. Rzeszowa w poniedziałek otwarto terminal cargo. Ma powierzchnię 6,8 tys. m kw., powstał na 2-hektarowej działce przylegającej do portu lotniczego. Kosztował 30 mln zł. Inwestorem przedsięwzięcia jest spółka należąca do grupy kapitałowej Waimea Holding. "W Polsce niewiele lotnisk ma odpowiednią infrastrukturę. W zasadzie poza Warszawą i Katowicami Rzeszów stanie się trzecim centrum, w którym będzie można rozwijać transport lotniczy cargo. Otwarcie nowego terminala jest dużym krokiem w kierunku przyciągnięcia firm logistycznych, spedytorów; wszystkich, którzy wożą dziś przesyłki lotnicze po świecie" – powiedział prezes Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka Michał Tabisz. Dodał, że terminal wychodzi naprzeciw oczekiwaniom firm z Podkarpacia, sąsiednich regionów, a także z Ukrainy i Słowacji. Zakres usług handlingowych (naziemnych), które będą wykonywane na terenie terminalu, obejmuje pełną obsługę wszystkich rodzajów towarów, w tym przesyłek niebezpiecznych, przesyłek wartościowych, przesyłek łatwo się psujących oraz przesyłek o nietypowych gabarytach. Zdaniem prezesa Waimea Holding Andrzeja Rosińskiego obiekt spełnia wszystkie wymagania niezbędne do organizacji przeładunku i zapewnia kompleksową obsługę frachtu lotniczego. Wśród atutów wymienił m.in. jego lokalizację przy autostradzie A-4 oraz powstającej drodze ekspresowej Via Carpatia. W 2016 r. w podrzeszowskiej Jasionce obsłużono 1817 ton ładunków cargo. Lotnisko dysponuje pasem startowym o długości 3200 m, który pozwala na bezpieczne lądowanie dużych i ciężkich samolotów typu Boeing 747-400, An-124 Rusłan. Jest też drugim po warszawskim Okęciu portem lotniczym w Polsce posiadającym przejście fitosanitarne. Waimea Cargo Terminal Rzeszów-Jasionka został wyposażonym.in. w nowoczesne urządzenia do kontroli bezpieczeństwa towarów, zestaw wag do ważenia towarów w różnych jednostkach ładunkowych, systemy bezpieczeństwa, magazynowe urządzenia transportowe i załadunkowe. Do dyspozycji będzie też m.in. ciągnik lotniskowy do transportu z funkcją holowania samolotów. Obiekt ma także chłodnie i mroźnie, specjalnie wyposażone magazyny przeznaczone do przechowywania produktów spożywczych. W budynku są też pomieszczenia biurowe dla potrzeb spedytorów i agencji celnych. (PAP)

Komentarze

Prześlij komentarz