Na lotnisku Plechanowo rozpoczęły się testy latającej amfibii SK-12M Orion

Na lotnisku Plechanowo rozpoczęły się testy latającej amfibii SK-12M Orion. To zmodernizowany samolot SK-12 o oznaczeniu fabrycznym SK-14. Pierwsze próby pokazują, że SK-12M ma lepsze właściwości niż wersja pierwotna. Jest stabilny w czasie rozbiegu i na redan wychodzi samoczynnie. Konstruktorzy informują, że modernizacja samolotu objęła przede wszystkim kadłub i instalację paliwową. Kadłub jest szerszy o 100 mm, a kabina została przesunięta o 185 mm do przodu. Dzięki temu udało się zwiększyć odstęp między przednimi a tylnymi siedzeniami. W amfibii pozostały dwa bagażniki – w części nosowej i za kabiną. Przy tym długość kadłuba nie zwiększyła się (jest on nawet o kilka centymetrów krótszy). Znacznie zmodyfikowano konstrukcję samolotu. Denna część kadłuba nie jest już trójwarstwowa. Zbudowano ją jako strukturę laminarną o zmiennej grubości, eliminując piankowe przekładki. Zastrzały, golenie podwozia i podłużnice wykonano z duraluminium. Rozchodowy zbiornik paliwa został przemieszczony z bagażnika przedniego pod centropłat, w rejon gondoli silnikowych. Zmodyfikowana konstrukcja instalacji paliwowej pozwoliła na zwiększenie jej pojemności do 240 l. dzięki temu przy prędkości 200 km/h długotrwałość lotu samolotu wynosi teraz 6 h, a przy prędkości 160 km/h wzrasta do 8 h. (Altair)

Komentarze