Paris Air Show: Wizz Air zamówiła 10 kolejnych samolotów Airbus A321ceo

Wizz Air, największa niskokosztowa linia w Europie Środkowo-Wschodniej, ogłosiła zamówienie na 10 kolejnych samolotów Airbus A321ceo, zasilanych silnikami V2500 firmy IAE International Aero Engines AG. Kolejne samoloty zasilą flotę Wizz Air w latach 2018 i 2019, wspierając szerokie plany rozwojowe Wizz Air i umożliwiając spółce zaspokojenie dużego i stale rosnącego popytu na podróże lotnicze w Europie Środkowo-Wschodniej. Na podstawie aktualnych cenników wartość nowego zamówienia złożonego w Airbus S.A.S. i IAE International Aero Engines AG wynosi około 1,16 mld USD, mimo że Airbus przyznał Wizz Air znaczne rabaty od cen katalogowych. Spółka zachowa elastyczność w określeniu najkorzystniejszej metody finansowania samolotów w ramach Umowy z Airbus. Samoloty typu Airbus A321 znajdują się we flocie Wizz Air jod listopada 2015 roku. Obecnie linia posiada 19 maszyn A321 z 230 miejscami na pokładzie. Kolejne 22 samoloty typu A321 mają zasilić flotę Wizz Air do 2019 roku. Wizz Air z A321 osiąga 10% oszczędność kosztów jednostkowych w porównaniu do A320, umożliwiając spółce dalszy rozwój siatki połączeń w Europie i poza jej granicami po najniższych kosztach, a tym samym zapewniając klientom najniższe ceny. Wizz Air, jedna z najszybciej rozwijających się linii lotniczych w Europie, osiągająca jedną z najwyższych marż zysku, dzięki dodatkowym samolotom, wraz z wiążącym zamówieniem na 110 maszyn nowej technologii A321neo z dostawą od 2019 roku, do roku 2024 dwukrotnie powiększy swoją flotę, co pozwoli spółce na utrzymanie pozycji największego taniego przewoźnika lotniczego w Europie Środkowo-Wschodniej i sprawi, że koszty eksploatacji będą najniższe w swojej klasie. Biorąc pod uwagę wielkość zobowiązań wynikających z Umowy z Airbus zakup może stanowić „transakcję klasy 1” zgodnie z zasadami notowań, a zatem przystąpienie do Umowy z Airbus może być uzależnione od zgody ze strony akcjonariuszy Wizz Air. Kolejne oświadczenie w tej sprawie zostanie wydane w stosownym czasie. Wizz Air, podczas odbywającego się obecnie Salonu Lotniczego w Paryżu wybrała silnik V2500 do 10 samolotów typu Airbus A321ceo. WIZZ już dziś korzysta z 83 samolotów z rodziny A320 napędzanych silnikami V2500, a kolejnych 19 czeka na dostawy, które mają rozpocząć się w 2018 roku. WIZZ podpisał też umowę na 110 wykorzystujących nową technologię samolotów A321neo, napędzanych silnikami PW1100G-JM. Silniki V2500 oferowane są przez IAE International Aero Engines AG – międzynarodowe konsorcjum produkujące silniki lotnicze, którego udziałowcami są Pratt & Whitney, oddział United Technologies Corporation (NYSE: UTX), Pratt & Whitney Aero Engines International GmbH, Japanese Aero Engines Corporation oraz MTU Aero Engines GmbH. Umowa sprzedaży silników V2500, które oferują od 22 do 33 tysięcy funtów ciągu, obejmuje także umowę dotyczącą godzin pracy silników wykorzystywanych przez flotę (ang. – Fleet Hour Agreement). Na całym świecie wykorzystywanych jest 6,5 tys. silników V2500. Źródło: Wizz Air

Komentarze