Paris Air Show: Zamówienia Boeinga

Podczas Paris Air Show Boeing sprzedał 571 dużych samolotów komunikacyjnych, za niemal 75 mld USD.Największym powodzeniem cieszył się wąskokadłubowy 737 Max 10. Pierwszego dnia Paris Air Show Boeing ogłosił oficjalne rozpoczęcie prac przy tym projekcie. Koncern z Seattle ogłosił też prognozę rynku, przewidującą, że w następnych 20 latach na całym świecie potrzebnych będzie ponad 41 tys. nowych dużych samolotów komunikacyjnych, wartych łącznie 6,1 bln USD. BOC Aviation zamówiły 10 Boeingów 737 MAX 10 za 1,2 mld USD, GECAS – 20 737 MAX 10, CDB Aviation Lease Finance: 42 737 MAX 8, 10 737 MAX 10 i 8 787-9 Dreamliner za 7,4 mld USD, a TUI Group – 18 737 MAX 10. Na zakup nowych samolotów zdecydowały się także: Tibet Financial Leasing – 10 737 MAX 8 i 10 737 MAX 10 za 2,3 mld USD, SpiceJet – 20 737 MAX 10 za 2,5 mld USD wraz ze zmianą zamówienia na kolejnych 20 samolotów tego typu, AerCap – 30 787-9 Dreamliner wartych 8,1 mld USD, ALAFCO – 20 737 MAX 8 za 2,2 mld USD i Norwegian – 2 737 MAX 8 za 225 mln USD. Kolejnymi klientami Boeinga zostały: Monarch, które nabyły 15 737 MAX 8, Lion Air Group – nabywca 50 737 MAX 10 za 6,2 mld USD, ACG – 20 737 MAX 10 wartych 2,5 mld USD, Okay Airways – 8 737 MAX 10, 7 737 MAX 8 i 5 787-9 Dreamliner za 3,1 mld USD i Avolon – 75 737 MAX 8 za 8,4 mld USD. Oprócz nich amerykańskie samoloty zakupiły: BlueAir – 6 737 MAX, Ryanair – 10 737 MAX 8 (200-miejscowych) za 1,2 mld USD, Azerbaijan Airlines – 4 787-9 Dreamliner za 1,1 mld USD, CALC – 35 737 MAX i 15 737 MAX 10 wartych 5,8 mld USD, United – 100) 737 MAX 10 i 4 777-300ER (te ostatnie za 1,4 mld USD) i Japan Investment Adviser – 10 737 MAX 8 za 1,1 mld USD. W następnej kolejności umowy zawarły: Ethiopian Airlines – 10 737 MAX 8 i 2 777 Freighter (warte 651 mln USD), ALC – 5 737 MAX 7 i 7 737 MAX 8 za 1,2 mld USD, El Al – 2 787-8 Dreamliner i 1 787-9 Dreamliner za 729 mln USD, Mauritania Airlines – 1 737 MAX 8, Donghai Airlines – 10 737 MAX 10, Malaysia Airlines – 10 737 MAX 10, Xiamen Airlines – 10 737 MAX 10 za 1,2 mld USD, Copa Airlines – 15 737 MAX 10 i Tassili – 3 737-800. Oprócz tego niezidentyfikowana duża linia lotnicza nabyła 125 737 MAX 8 za 14,1 mld USD, AerCap – 15 737 MAX 10, a Ruili – 20 737 MAX 8 za 2,2 mld USD. Ogółem przewoźnicy i przedsiębiorstwa leasingowe zawarły z Boeingiem umowy i porozumienia w sprawie zakupu 571 dużych samolotów komunikacyjnych, o łącznej wartości 74,8 mld USD według cen katalogowych. (Altair)

Komentarze