Cessna Skyhawk JT-A certyfikowana przez FAA i EASA

Koncern Textron ogłosił we wtorek, że zarówno Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA), jak i Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA), certyfikowały najnowszą wersję modelu Skyhawk. Cessna Turbo Skyhawk JT-A wyposażona jest w awionikę Garmin G1000 NXi oraz silnik Continental CD-155 Turbo o mocy 155KM. Samolot może wykonywać loty na odległość prawie 1,7 tys. km, czyli o prawie 50% dalej w porównaniu do standardowej wersji Skyhawk, a jego maksymalna prędkość wzrosła do 134 węzłów (o 10 więcej). Jak akcentuje producent, osiągi statku powietrznego przekroczyły pierwotne cele założone podczas jego projektowania, co umożliwia operatorom przestrzeganie przepisów dotyczących ochrony środowiska, które na całym świecie stają się coraz bardziej restrykcyjne. Silnik Continental CD-155 wyposażony jest w bezpośredni wtrysk paliwa i dwukanałowy autonomiczny system sterowania FADEC. Jednostka spala globalnie dostępne paliwo Jet-A. Turbo Skyhawk JT-A oferuje również lepsze osiągi, szczególnie podczas startów z wysoko położonych lotnisk i przy w wysokiej temperaturze. Awionika Garmin G1000 NXi obejmuje bezprzewodową łączność w kokpicie i posiada wskaźnik kąta natarcia. Z kolei nowe, trzyłopatowe śmigło poprawia wydajność, redukując jednocześnie hałas. Inne ulepszenia tego modelu obejmują m.in. oświetlenie LED na skrzydłach oraz odbiornik ADS-B. (dlapilota)

Komentarze