Firma Sonex Aircraft
poinformowała, iż zaczął się proces dystrybucji ultralekkiego odrzutowca
SubSonex JSX-2 (zestawu do samodzielnego złożenia). W komunikacie prasowym
producent oświadczył, iż pierwszy egzemplarz został wysłany do klienta w
Colorado i jest to zwieńczenie intensywnych 6 miesięcznych prac nad przejściem
JSX-2 z fazy prototypu do postaci ukończonego, gotowego produktu.
SubSonex to jednomiejscowy dolnopłat napędzany odrzutowym silnikiem PBS TJ-100. Następca JSX-1, model JSX-2 ma bardziej przestronną kabinę pilota, chowane podwozie, spadochron balistyczny i zbiornik paliwa o większej pojemności. Masa maksymalna JSX-2 wynosi 453 kg (udźwig użyteczny 220 kg), jego długość to 4,8 m, a rozpiętości skrzydeł 5,5 m. Według specyfikacji producenta, samolot może wykonywać loty z prędkościami dochodzącymi do 425 km/h. Źródło: AVweb
SubSonex to jednomiejscowy dolnopłat napędzany odrzutowym silnikiem PBS TJ-100. Następca JSX-1, model JSX-2 ma bardziej przestronną kabinę pilota, chowane podwozie, spadochron balistyczny i zbiornik paliwa o większej pojemności. Masa maksymalna JSX-2 wynosi 453 kg (udźwig użyteczny 220 kg), jego długość to 4,8 m, a rozpiętości skrzydeł 5,5 m. Według specyfikacji producenta, samolot może wykonywać loty z prędkościami dochodzącymi do 425 km/h. Źródło: AVweb
Komentarze
Prześlij komentarz