Hybrydowo-elektryczny ciągnik lotniskowy umożliwi
dostarczenie maszyny na pas startowy przy wyłączonych silnikach, co wpłynie na
wzrost efektywności, redukcję spalania oraz emisji hałasu. Protokół
porozumienia ws. testów certyfikacyjnych dla maszyn międzykontynentalnych
został podpisany we Frankfurcie.
Po zatwierdzeniu przez Europejską Agencję
Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) i Lufthansę LEOS, spółkę zależną Lufthansa
Technik AG, rozpoczęto wykorzystywanie innowacyjnego ciągnika TaxiBot
opracowanego przez Israel Aerospace Industries (IAI) we współpracy z Lufthansą
Leos. Po szeroko zakrojonych badaniach, TaxiBot jest obecnie używany w
bieżących działaniach operacyjnych na lotnisku we Frankfurcie. We Frankfurcie
procedury holowania TaxiBot zostały zaprezentowane podczas kołowania Boeinga
737 Lufthansy do pozycji startowej. Źródło: Lufthansa
Komentarze
Prześlij komentarz