Inowacyjny TaxiBot wchodzi do codziennej eksploatacji



Hybrydowo-elektryczny ciągnik lotniskowy umożliwi dostarczenie maszyny na pas startowy przy wyłączonych silnikach, co wpłynie na wzrost efektywności, redukcję spalania oraz emisji hałasu. Protokół porozumienia ws. testów certyfikacyjnych dla maszyn międzykontynentalnych został podpisany we Frankfurcie.
 Po zatwierdzeniu przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) i Lufthansę LEOS, spółkę zależną Lufthansa Technik AG, rozpoczęto wykorzystywanie innowacyjnego ciągnika TaxiBot opracowanego przez Israel Aerospace Industries (IAI) we współpracy z Lufthansą Leos. Po szeroko zakrojonych badaniach, TaxiBot jest obecnie używany w bieżących działaniach operacyjnych na lotnisku we Frankfurcie. We Frankfurcie procedury holowania TaxiBot zostały zaprezentowane podczas kołowania Boeinga 737 Lufthansy do pozycji startowej. Źródło: Lufthansa

Komentarze