Firma Dynamic Aviation z Wirginii
bada możliwość zakupu i odrestaurowania pierwszego prezydenckiego Air Force
One, wyprodukowanego w 1948 r. Lockheed C-121A Constellation, który był używany
przez Dwighta D. Eisenhowera.
W ostatnich dniach spółka poinformowała, iż
prowadzi badania dostępności części, w tym silników i śmigieł, które mają
sprawić, że statek powietrzny, znany jako Columbine II, będzie znowu mógł wzbić
się w powietrze.
Obecni jego właściciele, Harry Oliver i Lockie Christler, syn zmarłego Mela Christlera, który posiadał samolot od lat, mają nadzieję sprzedać go założycielowi spółki Dynamic, Karlowi Stoltzfusowi. Do 28 kwietnia ma zakończyć się proces, dzięki któremu będzie wiadomo czy przywrócenie stanu lotnego C-121A jest możliwe do przeprowadzenia.
Obecni jego właściciele, Harry Oliver i Lockie Christler, syn zmarłego Mela Christlera, który posiadał samolot od lat, mają nadzieję sprzedać go założycielowi spółki Dynamic, Karlowi Stoltzfusowi. Do 28 kwietnia ma zakończyć się proces, dzięki któremu będzie wiadomo czy przywrócenie stanu lotnego C-121A jest możliwe do przeprowadzenia.
"Pozostaje pytanie, czy konstrukcja ta będzie latała na pokazach
lotniczych czy po prostu zostanie odrestaurowana i pokazywana w muzeum w
Bridgewater", napisał Ken Stoltzfus. "Ale planuję ją zakupić bez
względu na to jaki będzie jej dalszy los”, dodał. Przedstawiciel firmy ma
się pojawić na lotnisku Marana w Arizonie pod koniec miesiąca celem ustalenia,
czy samolot może być naprawiony i przebazowany do Wirginii. Siły Powietrzne
zrezygnowały z użytkowania Columbine II w 1968 r. i sprzedały go dwa lata
później. Następnie był on składowany w Arizonie do 1990 r., kiedy został
przywrócony do latania. Od 2003 r. można go zobaczyć na lotnisku Marana.
Źródło: dlapilota
Komentarze
Prześlij komentarz