Szef programu CSeries, Rob
Dewar, poinformował, że przedseryjne CS100 wylatały dotychczas ponad 900 h.
Oznacza to, że program jest na dobrej drodze do osiągnięcia celu, jakim jest
uzyskanie Certyfikatu Typu w 2. połowie br. Pierwszy CS100 (FTV1) rozpoczął już
próby flatterowe, rozwijając w ich trakcie prędkość Ma0,91, znacznie większą od
zakładanej.
Z kolei FTV2 przeszedł badania
w warunkach zimowych w Mirabel, w ramach których pozostawiono go na długi czas
na otwartej przestrzeni, w temperaturze otoczenia dochodzącej do –28ºC. Po
całonocnym wymrażaniu obsługa naziemna wykonała standardowe czynności przed
lotem – zbiorniki napełniono paliwem i sprawdzono działania drzwi, uruchomiono
zasilanie i wykonano sekwencję czynności przed startem – sprawdzono działanie
klap i slotów oraz przeprowadzono odladzanie samolotu. Po starcie załoga
wykonała kolejne standardowe czynności, takie jak chowanie podwozia i wznoszenie.
Na wysokości przelotowej sprawdzono działanie instalacji pokładowych. Po
zakończeniu lotu samolot wylądował w Mirabel. Źródło: Altair
Komentarze
Prześlij komentarz