Flaris coraz bliżej startu



Badania wytrzymałościowe samolotu FLARIS LAR 1 dobiegają już końca. Prace badawcze prowadzone są w laboratorium Wojskowej Akademii Technicznej (WAT) równolegle z próbami systemów odrzutowca na lotnisku. Flaris dziękuje zespołowi badaczy, w szczególności Panu Rektorowi – Komendantowi WAT gen. bryg. prof. dr hab. inż. Zygmuntowi Mierczykowi za  przeprowadzenie badań. W najbliższych dniach specjaliści Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych przeprowadzą pomiary charakterystyk torów antenowych i charakterystyk promieniowania systemów antenowych. Na początu lutego samolot FLARIS LAR 1 został przebazowany do Wojskowych Zakładów Lotniczych Nr 2 w Bydgoszczy. Specjaliści firm FLARIS i Metal-Master prowadzili tam kolejne próby systemów samolotu. Pod lupę została wzięta automatyka zespołu napędowego, układu paliwowego, układu hydraulicznego oraz nawigacji. Natomiast w zeszłym tygodniu zespół pilotów doświadczalnych pod kierownictwem inż. Pilota Henryka Szkudlarza wraz z zespołem mechaników WZL2 przeprowadził prace końcowe, w tym wyważenie i niwelacje samolotu.
Dzięki zastosowanym innowacjom, FLARIS LAR 1 jest wybitnie lekki, ale jednocześnie bezpieczny i wytrzymały. Masa startowa samolotu to zaledwie 1500 kg, co czyni go prawie o połowę lżejszym od najbardziej zbliżonych konkurencyjnych konstrukcji. Konstrukcja całego samolotu została wykonana w całości z certyfikowanych preimpregnatów węglowych.
Źródło: flaris.pl

Komentarze