Badania wytrzymałościowe samolotu
FLARIS LAR 1 dobiegają już końca. Prace badawcze prowadzone są w laboratorium
Wojskowej Akademii Technicznej (WAT) równolegle z próbami systemów odrzutowca
na lotnisku. Flaris dziękuje zespołowi badaczy, w szczególności Panu Rektorowi
– Komendantowi WAT gen. bryg. prof. dr hab. inż. Zygmuntowi Mierczykowi
za przeprowadzenie badań. W najbliższych dniach specjaliści Instytutu
Technicznego Wojsk Lotniczych przeprowadzą pomiary charakterystyk torów
antenowych i charakterystyk promieniowania systemów antenowych. Na początu
lutego samolot FLARIS LAR 1 został przebazowany do Wojskowych Zakładów
Lotniczych Nr 2 w Bydgoszczy. Specjaliści firm FLARIS i Metal-Master prowadzili
tam kolejne próby systemów samolotu. Pod lupę została wzięta automatyka zespołu
napędowego, układu paliwowego, układu hydraulicznego oraz nawigacji. Natomiast
w zeszłym tygodniu zespół pilotów doświadczalnych pod kierownictwem inż. Pilota
Henryka Szkudlarza wraz z zespołem mechaników WZL2 przeprowadził prace końcowe,
w tym wyważenie i niwelacje samolotu.
Dzięki zastosowanym innowacjom,
FLARIS LAR 1 jest wybitnie lekki, ale jednocześnie bezpieczny i wytrzymały.
Masa startowa samolotu to zaledwie 1500 kg, co czyni go prawie o połowę lżejszym
od najbardziej zbliżonych konkurencyjnych konstrukcji. Konstrukcja całego
samolotu została wykonana w całości z certyfikowanych preimpregnatów węglowych.
Źródło: flaris.pl
Komentarze
Prześlij komentarz