Grupa Air France-KLM podpisała zobowiązanie do zakupu 60 airbusów A220-300

Grupa Air France-KLM podpisała dziś (30 lipca) w Tuluzie zobowiązanie (MoU) do zakupu 60 airbusów A220-300. Nowe samoloty zasilą flotę Air France. Przewoźnik podjął także decyzję w sprawie końca A380 we flocie, ale na razie nie przedstawił następcy tych maszyn. Oprócz zamówienia 60 maszyn A220 przewoźnik posiadać będzie także 30 opcji oraz 30 praw zakupu większego A220-300. Dostawy nowych samolotów rozpoczną się we wrześniu 2021 r, zakończą w 2026 r. Nowe A220-300 będą sukcesywnie zastępować flotę airbusów A318 i A319, których łącznie przewoźnik posiada 51 sztuk. Opcje i prawa zakupu mogą być wykorzystane do powiększenia floty lub wsparcia spółki zależnej Air France-HOP! - Zakup tych zupełnie nowych samolotów A220-300 jest idealnie dopasowany do ogólnej strategii modernizacji i harmonizacji floty Air France-KLM. Ten samolot charakteryzuje się optymalną wydajnością operacyjną i ekonomiczną oraz pozwala nam na dalszą poprawę śladu środowiskowego dzięki niskiemu zużyciu paliwa i zmniejszeniu emisji. Jest również doskonale dostosowany do naszej krajowej i europejskiej sieci co umożliwi Air France bardziej efektywne latanie na trasach krótko i średniodystansowych - powiedział Benjamin Smith, prezes grupy Air France-KLM. O tym, że zarząd grupy AF-KLM planuje ogłosić zamówienia samolotów wąskokadłubowych i poinformować o końcu A380 w okolicy daty prezentacji wyników finansowych informowaliśmy dwa tygodnie temu w artykule "Air France chce wycofać A380 i planuje zamówienie A220 i A320neo". - To zaszczyt dla Airbusa, że ​​Air France, nasz ceniony od dawna klient, zaufał naszemu najnowszemu członkowi rodziny, A220, w planach odnowienia swojej floty. Zobowiązujemy się do wspierania Air France naszymi A220. Cieszymy się, że możemy przystąpić do tego partnerstwa i nie możemy się doczekać, kiedy zobaczymy pierwszego A220 w barwach Air France - powiedział Guillaume Faury, prezes Airbusa.

Komentarze