16 mln pasażerów w ciągu siedmiu lat istnienia lotniska Warszawa/Modlin

Lotnisko Warszawa/Modlin odprawiło 16 lipca 16-milionowego pasażera. Wydarzenie to niemal zbiegło się z siódmą rocznicą wylądowania na nim pierwszego samolotu pasażerskiego - było to 15 lipca 2012 roku.Notuje ono szybki rozwój, podobnie jak największe porty regionalne. 7 listopada 2016 obsłużyło 8- milionowego pasażera, 24 kwietnia 2017 r. – 9-milionowego, a w 2018 – 3-milionowego w ciągu jednego roku.W czerwcu 2019 r. Modlin obsłużył rekordową dla siebie w ciągu miesiąca liczbę 297,3 tys. pasażerów, o 8,9 proc. więcej w porównaniu do czerwca 2018 roku, w pierwszym półroczu - prawie 1,6 mln pasażerów. W całym 2018 r. z lotniska skorzystało 3,08 mln pasażerów, co zapewniło mu piąte miejsce na lotniczej mapie kraju. W siatce połączeń z Warszawa/Modlin jest obecnie, łącznie z lotami czarterowymi, 60 lotnisk docelowych. Pasażerowie wybierają je przede wszystkim ze względu na atrakcyjne ceny połączeń lotniczych. Latają bowiem stamtąd głównie tanie linie lotnicze Ryanair obsługujące loty krajowe i kontynentalne oraz czartery. Popularność Modlina dowodzi, jak bardzo jego budowa była potrzebna dla mieszkańców nie tylko Mazowsza, ale też całej północno-wschodniej Polski – powiedział Leszek Chorzewski, p.o. prezesa zarządu Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa/Modlin. - Wierzymy, że niedługo znikną przeszkody, które powstrzymują rozwój naszego portu i będziemy mogli odpowiedzieć na coraz większe zapotrzebowanie przewoźników i touroperatorów, którzy tak licznie pojawili się u nas w tym roku. Lotnisko powinno rozbudować terminal i zrealizować inne inwestycje infrastrukturalne (np. remont drogi startowej, płyty postojowej oraz drogi kołowania), co umożliwiło by mu zwiększenie przepustowości, która określana jest na maksymalnie 3,5 mln pasażerów. Zarząd portu przedstawił w 2017 r. ogólne założenia takich inwestycji i zwiększenie zdolności do obsługi nawet 17 mln pasażerów rocznie. Inwestycje te wstrzymuje m.in. zarząd PPL, jednego z czterech współudziałowców portu. Nie wyraża zgody na żaden z proponowanych modeli biznesowych, w tym emisji obligacji przez lotnisko (na tzw. mały zakres inwestycji) lub odsprzedania swoich udziałów w Modlinie przez PPL. Zarazem PPL przejęły od miasta Radom udziały w tamtejszym porcie i rozpoczęły jego gruntowną modernizację i rozbudowę. Źródło: wnp.pl

Komentarze