Czterech chętnych do ratowania Alitalii

Czterech potencjalnych inwestorów wyraziło 14 lipca do godz. 18 wstępne zainteresowanie przystąpieniem do konsorcjum ratującego Alitalię. - Są oferty, jutro wybierzemy najambitniejsze - stwierdził wicepremier Luigi Di Maio.
Niewiążące oferty na piśmie zostały złożone bankowi inwestycyjnemu Mediobanca, który doradza państwowym kolejom Ferrovie dello Stato (FS) w zorganizowaniu konsorcjum ratującego narodowego przewoźnika. Dotychczas chętnymi były: kolej, Delta Air Lines i resort gospodarki i finansów (MEF), ale brakowało jeszcze 300 mln euro w do wypełnienia planu ratunkowego.
W niedzielę pojawili się nowi kandydaci: grupa budująca drogi i mosty Toto Holding, prezes klubu piłkarskiego Lazio, Claudio Lotito, większościowy udziałowiec kolumbijskiej linii lotniczej Avianca, German Efromovich ioperator włoskich autostrad i rzymskich lotnisk, grupa Atlantia. Ta ostatnia zastrzegła, że "jesteśmy zainteresowani, ale najpierw musimy przeanalizować  plan i sprawdzić jego wykonalność" - podał dziennik finansowy "Il Sole 24 Ore".
- Potrzebujemy nowej Alitalii, która przyczyni się do rozwoju turystyki w kraju, będzie dowodzić turystów z całego świata do najpiękniejszego kraju na świecie, do Włoch - napisał w Facebooku wicepremier Luigi Di Maio.
Kierownictwo FS zbierze się 15 lipca dla dokonania oceny zgłoszonych propozycji i poinformuje rząd o potencjalnym składzie konsorcjum - podał Reuter. Od tej pory w ciągu niecałych 15 dni ma dojść do sfinalizowania wiążących ofert i planu ratunkowego dla Alitalii - dodał "Il Sole 24 Ore".
Proporcja udziałów w Newco Nuova Alitalia powinna wyglądać: 35 proc. dla kolei FS, 10-15 proc. dla Delty, 15 proc. dla MEF, a pozostałe 35-40 proc. związane z zainwestowaniem 350-400 mln euro przypadnie tym, którzy zaoferują najlepsze warunki - dodał "Il Sole".
Kapitał początkowy Newco wyniesie miliard euro - przekazał kandydatom Mediobanca.Źródło: rp.pl

Komentarze