Oblatano drugi prototyp samolotu dyspozycyjnego Epic E1000

Drugi prototyp samolotu dyspozycyjnego Epic E1000 (FT2), noszacy znaki rejestracyjne N332FT, został oblatany 23 stycznia na lotnisku Bend Municipal w stanie Oregon. Jego przeznaczeniem będą próby funkcjonalności kabiny załogi i kabiny pasażerskiej oraz sprawdzenie działania instalacji paliwowej, hydraulicznej, klimatyzacji awioniki i urządzeń nawigacyjnych. Producent zdobył dotychczas zamówienia na ponad 80 E1000, którego wyposażenie kabiny załogi stanowi awionika Garmin G1000NXi. Cena jednostkowa samolotu to 3,25 mln USD. Zakończenie procesu certyfikacyjnego planowane było początkowo przed końcem 2017, ale ze względu na problemy z dokumentacją i dostawcami podzespołów termin przesunięto na lato. W próbach bierze udział także pierwszy prototyp E1000, oblatany w grudniu 2015, który dotychczas wylatał ok. 500 godzin. Rozpoczęcie dostaw seryjnych E1000 planowane jest w 3. kwartale tego roku. (Altair)

Komentarze

Popularne posty