Niki wraca do Niki Laudy

Były mistrz świata Formuły I przejmie linię lotniczą Niki, którą założył, bo austriaccy wierzyciele zaaprobowali jednogłośnie jego ofertę — podali likwidatorzy austriacki i niemiecki tej linii „W pierwszych godzinach porannych oferta Laudamotion GmbH wypadła jako najlepsza po zakończeniu przejrzystej procedury przetargowej" — oświadczyli w komunikacie oboje likwidatorzy, Ulla Reisch i Lucas Flöther. Nie ujawnili warunków finansowych, ale dodali, że spodziewają się szybkiego zatwierdzenia tego wyboru przez sąd. Tym samym poprzednia decyzja o wybraniu oferty ISG straciła ważność. Oczywiście jestem zachwycony — powiedział w rozgłośni Ö24 Lauda, który założył linię w 2003 r., ale w 2011 r. sprzedał końcówkę swych udziałów Air Berlin. — Nie ma wątpliwości, że zawsze wkładałem serce i duszę w Niki. Lauda zaproponował przejęcie niemal wszystkich 1000 pracowników Niki, 15 samolotów i zamierza je przywrócić do latania do końca marca, głównie do miejscowości turystycznych w Turcji, Grecji i Hiszpanii. Nie planuje połączeń do dużych miast które oferowała Air Berlin Wcześniej mówił, że będzie współpracować z Thomas Cook w zakresie zapewnianym wcześniej przez Air Berlin: sprzedaży biletów, planowaniu pracy załóg i marketingu. — Laudamotion zwróciła się do nas o wsparcie w usługach operacyjnych, aby umożliwić jak najszybsze wznowienie lotów przez Niki. Jesteśmy gotowi zacząć wkrótce takie rozmowy — powiedział rzecznik biura podroży. Prawdopodobnie Th. Cook wejdzie kapitałowo w Niki po odkupieniu jej przez Laudę. Jako firma urlopowa kupimy zapewne od Laudamotion możliwości przewozowe dla naszych klientów, jak to robiliśmy z Niki i Air Berlin — dodał. Decyzję wierzycieli przyjął z zadowoleniem kanclerz Sebastian Kurz, cieszy go znalezienie austriackiego rozwiązania i uratowanie miejsc pracy. Eksperci byli mniej entuzjastyczni. — Z punktu widzenia perspektyw w sektorze, IAG byłaby bardziej trwałym rozwiązaniem i miała konkretne plany ekspansji — stwierdził jeden z nich. „Możemy być jedynie tylko nieco zdumieni, bo wprawdzie decyzja komitetu wierzycieli może być dla nich najbardziej korzystna, ale robią tej linii niedźwiedzią przysługę" — napisali w nocie dla klientów analitycy z Berenberga. W ostatnim roku panował duży zamęt w sektorze lotniczym z powodu silnej konkurencji cenowej, zarządy komisaryczne wprowadzono w brytyjskiej linii Monarch, w Alitalii i Air Berlin. Źródło: rp.pl

Komentarze