Airbus Helicopters dostarczył 409 śmigłowców w 2017

H135
Airbus Helicopters dostarczył 409 śmigłowców (nieco mniej niż w zeszłym roku, kiedy przekazał użytkownikom 418 wiropłatów) i zdobył zamówienia brutto na 350 śmigłowców (335 netto) w 2017, uzyskując dobre wyniki sprzedaży w segmencie śmigłowców ciężkich i super-średnich. Europejska spółka zdobyła zamówienia na 54 śmigłowce z rodziny Super Puma i 19 super-średnich H175. Zamówienia obejmują także 168 lekkich śmigłowców jednosilnikowych, 4 wiropłaty rodziny H155 / Dauphin i 105 lekkich śmigłowców dwusilnikowych (29 H135 i 76 H145). Na koniec 2017 portfel zamówień Airbus Helicopters wyniósł 692 śmigłowce. Zakończyliśmy pierwszy etap transformacji całego przedsiębiorstwa, rozpoczęty w 2014, co pozwoliło nam stać się silniejszymi i efektywniejszymi kosztowo w środowisku wymagającego rynku. Nasze wyniki za 2017 są świadectwem świetnej pracy wykonanej przez nasze zespoły w celu transformacji działań przemysłowych i ulepszenia produktów i usług. Jednocześnie nasi pracownicy realizowali ambitne plany innowacji i opracowywali śmigłowce przyszłości – podsumował ubiegły rok prezes Airbus Helicopters Guillaume Faury. W tym roku rozpoczniemy drugi etap transformacji, w trakcie którego naszym głównym celem będzie przyspieszenie tych wysiłków poprzez zwiększenie stopnia ucyfrowienia naszych produktów, usług i operacji – z korzyścią dla naszych klientów i bezpieczeństwa naszej floty – dodał szef Airbus Helicopters. W 2017 Airbus Helicopters zakończył wdrożenie nowego modelu przemysłowego, rozpoczynając działalność zakładów produkcji łopat na lotnisku Paryż-Le Bourget, który będzie kompletną częścią nowej strategii specjalizacji wytwórni, integrującej zakłady w Marignane, Donauwörth i Albacete. W ramach działalności międzynarodowej spółka dostarczyła 400. śmigłowiec UH-72 Lakota dla US Army (wojsk lądowych Stanów Zjednoczonych Ameryki) i położyła kamień węgielny pod pierwszą linię montażu końcowego śmigłowców w Chinach. Pierwsze wiropłaty z tamtejszej wytwórni mają trafić na rynek w 2019. (Altair)

Komentarze