Boeing 787-10 ma być montowany wyłącznie w North Charleston

Pierwszy Boeing 787-10 z silnikami Rolls-Royce 1000
Boeing 787-10 ma być montowany wyłącznie w North Charleston. Wcześniejsze wersje Dreamlinera, 787-9 i 787-9 były początkowo montowane w Everett w stanie Waszyngton. Do North Charleston montaż końcowy trafił po problemach ze strajkami pracowników w innych zakładach Boeinga. Boeing 787-10 jest ok. 5,5 m dłuższy od 787-9. W typowej dwuklasowej konfiguracji może zabrać na pokład 330 pasażerów, o 14% więcej niż 787-9. Jego zasięg maksymalny wynosi 11,9 tys. km. Oblot pierwszego 787-10 jest planowany na przyszły tydzień. Boeing dysponuje zamówieniami na 179 samolotów tej wersji. Pierwszym odbiorcą mają być Singapore Airlines. Linie zamówiły 19 787-10. (boeing.com)

Komentarze